Glitter Skrevet 28. juni 2023 Del Skrevet 28. juni 2023 (endret) Jeg fikk plass i rusbehandling trodde jeg for det var det jeg ble henvist til. Nå oppdaget jeg plutselig at det kun er avrusning pluss poliklinisk behandling de har satt meg opp til. Avrusning er jo typ 2-3 uker. Men dette var ikke det jeg ble henvist til. Jeg har jo også et samarbeid med politiet om å få rusbehandling for å være på paragraf 12-soning. Hvis jeg ikke får ordnet med ordentlig behandling så ryker det og jeg må i fengsel. Det vil være direkte ødeleggende og ikke akkurat øke sjansene mine for å bli rusfri å både ikke få behandling OG måtte sone. Hva skal jeg gjøre? De har stengt nå, men jeg skal ringe i morgen. @kupton Tror du de vil høre på meg? Jeg har feks vært på krisesenteret før jul så da ble jeg avruset, men falt utpå igjen når jeg kom hjem. Jeg trenger ordentlig, systematisk og tverrfaglig rusbehandling. En pause på tre uker når jeg ikke en gang er SÅ fysisk abstinent vil ikke ha effekt. Jeg kaller en spade for en spade. Jeg er mest av alt psykisk avhengig og har et svært skadelig bruk. I dag måtte jeg ringe 113 da det var mye som tydet på at jeg holdt på å få hjertestans jeg var såvidt ved bevissthet. Må jeg skrive en skriftlig klage på vedtaket om avrusning og begrumne hvorfor jeg trenger mer langvarig innleggelse? Nå raser verden sammen for jeg trodde virkelig alt lå til rette nå og at planen min hadde fungert. Det er SÅ utmattende å måtte kjempe seg gjennom ledd etter ledd for å få behandling en ut ifra diagnoser og alvorlighetsgrad skulle ha rett på. Psykologen jeg har fått på ruspoliklinikken skrev tydelig at jeg har dusgnose f. Ett eller annet, at jeg har alvorlig ruslidelse og at det ikke er tilstrekkelig med poliklinisk behandling . Så hvorfor får jeg da kun vedtak om tre ukers oppbevaring (jeg har vært på tvang på avrusning og det skjer INGENTING der annet enn noen få samtaler med behandler) for så å skulle motta den polikliniske behandlingen som psykolog skrev at ikke er tilstrekkelig? Dette er også en kamp mot klokka pga saken mot meg som politiet jobber med. De trenger et vedtak med dato for innskrivelse før de kan frafalle rettsak og bare dømme til paragraf 12-soning. Er eventuelt snakk om 2-3 mnd fengsel. Eller hjemmesoning, men venn av meg sa at den type dom ikke er godkjent for hjemmesoning. Vet ikke om det stemmer. Hva skal jeg bruke av argumenter og nytter det i det hele og det store? Endret 28. juni 2023 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/473659-oppdaget-n%C3%A5-at-det-kun-er-avrusning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 28. juni 2023 Del Skrevet 28. juni 2023 Uff da... Så trist... Jeg har ikke så mye å si, men ta vare på deg selv... Du ønsker å leve - da må du også vise deg selv og kroppen din litt egenomsorg... Hva med å få i deg litt næringsrik mat, om du klarer det? Jeg ønsker deg det beste - bare det beste 💞 Beklager at ord blir fattige... 🌹 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/473659-oppdaget-n%C3%A5-at-det-kun-er-avrusning/#findComment-4180654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 28. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2023 Eva Sofie skrev (4 timer siden): Uff da... Så trist... Jeg har ikke så mye å si, men ta vare på deg selv... Du ønsker å leve - da må du også vise deg selv og kroppen din litt egenomsorg... Hva med å få i deg litt næringsrik mat, om du klarer det? Jeg ønsker deg det beste - bare det beste 💞 Beklager at ord blir fattige... 🌹 Takk for det. Spiser litt lite akkurat nå, men det kommer seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/473659-oppdaget-n%C3%A5-at-det-kun-er-avrusning/#findComment-4180712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.