Gå til innhold

Er det vanlig å få brev om at poliklinikk og DPS sender brev med bekreftelse om at de har mottatt henvisning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det vanlig å få brev om at poliklinikk og DPS sender brev med bekreftelse om at de har mottatt henvisning?

Psykiater som jeg går til på poliklinikken sendte henvisning til gruppebehandling på poliklinikken og til DPS for innleggelse for over 1 måned siden, men jeg har ennå ikke hørt noe?

Anonymkode: a7fdf...a32

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg spurte behandler sist jeg var der men hun var usikker og skulle sjekke det opp men nå er det ferie så jeg får ikke spurt henne. Venter i spenning, hehe.

AnonymBruker
skogbrann skrev (3 timer siden):

De sender vel bare brev om du får avslag eller om du får et behandlingstilbud? 

Hm. Burde jeg ha fått brev innen nå da? Er over 1 måned siden henvisning ble sendt.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hm. Burde jeg ha fått brev innen nå da? Er over 1 måned siden henvisning ble sendt.

Jo tror dps har 10 dagers svarfrist fra de mottar henvisning 

Anonymkode: 124fd...c48

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jo tror dps har 10 dagers svarfrist fra de mottar henvisning 

Anonymkode: 124fd...c48

Såpass kort ja. Da er det jo litt rart at jeg ikke har hørt noe? Selv når man tar forbehold om at postgang tar litt tid...

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Såpass kort ja. Da er det jo litt rart at jeg ikke har hørt noe? Selv når man tar forbehold om at postgang tar litt tid...

Har du ikke digipost.no? Eller mottar brev på helsenorge.no? Jeg får ingen brev per post. 

En måned er er stor fristbrudd og du kan ha krav på at de ordner deg tilbud et annet sted. 

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Har du ikke digipost.no? Eller mottar brev på helsenorge.no? Jeg får ingen brev per post. 

En måned er er stor fristbrudd og du kan ha krav på at de ordner deg tilbud et annet sted. 

Nei, jeg får ikke brev noen av de stedene. Det blir alltid sendt i posten ettersom jeg tilhører helseforetak som ikke har tatt i bruk de. Såpass ja. Da jeg spurte behandler om det sist sa hun det kunne hende hun måtte sende henvisning på nytt fordi det var av og til systemet hengte seg opp (eller noe sånt). Så det må jo være noe sånt som har skjedd. Rart hvis både poliklinikk og DPS har så stort fristbrudd... Men er det noe jeg kan gjøre? Er jo ferie nå og har ikke time med behandler før slutten av juli, men må kanskje bare vente da? 

AnonymBruker

Jeg har fått brev fra DPS om at jeg har pakkeforløp e.l., at fristen er innen så og så lang tid for første time etc. Har hatt flere henvisninger til DPS og det er ulikt hvor lang tid det tok fra henvisning til svarbrevet kom.

Anonymkode: 5edaa...77d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...