Gå til innhold

Relasjon til behandler utenom terapirommet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Grendel skrev (2 timer siden):

Nei, her mener jeg det er du som leser kronikken feil. De snakker ikke bare om formelle posisjoner.

De tar opp mye som klart er problematisk, men de trekker ingen nedre grense for hva som skal problematiseres.

Jeg kan ikke lese avsnittet annerledes enn at det å være kunnskapsrik, karismatisk og attraktiv i seg selv gir et skjevt maktforhold. De nevner at det å ha en ledende posisjon i en vennegjeng potensielt kan være problemtatisk.

Attraktiv i betydningen hva da? Pen? Karismatisk? Jeg prøver ikke å være vrien, men slik jeg bruker ordet attraktiv så er det et «tomt» begrep før det defineres/avgrenses, og det er der jeg leser konikkskribentene dithen at attraktiv i denne sammenhengen hengegran sammen med posisjoner og attributter (feks penger, kunnskap eller posisjon) som gir makt.

Dersom de mener attraktiv som i pen er jeg derimot enig med deg i at det dras for langt. 

Endret av Kayia
Kayia skrev (1 time siden):

Attraktiv i betydningen hva da? Pen? Karismatisk? Jeg prøver ikke å være vrien, men slik jeg bruker ordet attraktiv så er det et «tomt» begrep før det defineres/avgrenses, og det er der jeg leser konikkskribentene dithen at attraktiv i denne sammenhengen hengegran sammen med posisjoner og attributter (feks penger, kunnskap eller posisjon) som gir makt.

Dersom de mener attraktiv som i pen er jeg derimot enig med deg i at det dras for langt. 

Jeg tenker også at ordet "attraktiv" rommer alt som gjør at man blir tiltrukket av noen. Egentlig alle de riktige grunnene for å ha sex, eller?

Hvis noen misbruker sin makt til å presse eller manipulere noen til å ha sex så er det ulovlig og/eller kritikkverdig.

Den som er tiltrukket av makt og penger må de ta det på egen kappe.

AnonymBruker

Takk for alle innspill, jeg har tenkt en del og jeg tror nok jeg vil takke nei dersom behandler ender opp med å skulle ville fortsette å ha en relasjon etter endt terapi. Kjipt, men tror det vil være det beste valget for oss begge?

Anonymkode: 8ec27...981

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...