Gå til innhold

sparing


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2

Jeg er har ung ufør som inntekt. Bor billig fordi på 90 tallet kostet leiligheter mye mindre enn i dag. Har ikke spart mye, men jeg kunne spart mer. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2

Før var det også lettere å få kommunalt boliglån, boligtilskudd og bostøtte og boligene kostet en femdel av det de gjør nå.

Så velferdsgoder som nå mange færre får, sammen med rådyre boliger i nåtiden, gjør at nye uføre kommer dårligere enn mange som fikk innvilget uføretrygd før 2000 tallet.

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er nok en av de du tenker på. 3. året på AAP nå pga angst og depresjoner (Utredes for bipolar)

Jeg jobbet i 8 år etter utdannelse og er således ikke på minstesats. Etter forsikring fra jobb, får jeg ca 70% av AAP grunnlaget. Men jeg har jobbet 40% dette året. Er dog nå sykemeldt den 40% pga dårligere hels igjen.

Jeg har satt av en del penger i fond siden 2014, hvor jeg sparer månedlig. Jeg tjente også godt på å komme inn i boligmarkedet samme år, i Oslo

Så jeg lider  ingen nød på AAP og senere om jeg skulle blitt ufør. Samboer, ingen barn, i 30-årene.

Men dette hadde såklart ikke gått på minstesats.

Anonymkode: ad4e8...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...