Gå til innhold

Hvor lenge har du gått i terapi på DPS/privat?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gått i behandling i 6-7 år. De siste 4 hos samme behandler. Schizoaffektiv lidelse, bipolar type. Samt ADHD og har slitt/sliter mye med angst. Fikk først BP2 diagnose, så BP1 noen år senere og så schizoaffektiv lidelse et år etter det igjen da. Det siste året har jeg også hatt flere behandlere som har hatt ulike «ansvarsområder». Holdt meg forholdsvis frisk, men ikke en eneste en klarte å fange opp, eller ta min begynnende maniske psykose seriøst (jeg fortalte om varselsymptomer og begynnende mani) før det ble så ille at politiet plukket meg opp og kjørte meg til legevakten hvor jeg ble tvangsinnlagt, noe jeg fremdeles er måneder senere. 

skogbrann skrev (46 minutter siden):

ikke en eneste en klarte å fange opp, eller ta min begynnende maniske psykose seriøst (jeg fortalte om varselsymptomer og begynnende mani) før det ble så ille at politiet plukket meg opp og kjørte meg til legevakten hvor jeg ble tvangsinnlagt, noe jeg fremdeles er måneder senere. 

Fy søren, jeg hadde vært ganske bitter og irritert om det der hadde skjedd med meg. At de lar det gå så langt når du selv forsøker å varsle. Hvorfor er du tvangsinnlagt så lenge?

Er selv en fersking, har vært til behandling i et par mnd, for depresjon og diverse, litt uavklart egentlig. 

Annonse

AnonymBruker

Stakkars Skogbrann. Jeg føler veldig med deg, har bipolar selv og vet alt om hvor dritt det er å være i mani. Hva gjorde du som gjorde at politiet reagerte og tenkte at du var syk, og hva gjorde at ingen reagerte før? Og var det litium du gikk på og likevel ble psykotisk og manisk? Det er min frykt

Anonymkode: 08895...1b8

Har gått til DPS siden begynnelsen av 2000-tallet en gang. Før det gikk jeg til BUP. De to siste årene har jeg gått til en privat psykolog med avtale.

Det var først når jeg fikk riktig diagnose etter lang tid med feildiagnostisering at jeg opplevde at jeg fikk ordentlig nytte av behandlingen. Jeg har det mye bedre nå sammenlignet med tidligere.  

Sokk skrev (21 timer siden):

Fy søren, jeg hadde vært ganske bitter og irritert om det der hadde skjedd med meg. At de lar det gå så langt når du selv forsøker å varsle. Hvorfor er du tvangsinnlagt så lenge?

Er selv en fersking, har vært til behandling i et par mnd, for depresjon og diverse, litt uavklart egentlig. 

Ja, jeg er litt bitter for å være ærlig. Har vært innlagt så lenge fordi manien endte i psykotisk depresjon, og forsøket på å behandle depresjonen gjorde meg litt manisk og ga meg grandiose vrangforestillinger. Jeg ble deretter svært deprimert igjen. Vi har ikke klart å stabilisere sykdommen, verken med tanke på mani, depresjon eller psykose.

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Stakkars Skogbrann. Jeg føler veldig med deg, har bipolar selv og vet alt om hvor dritt det er å være i mani. Hva gjorde du som gjorde at politiet reagerte og tenkte at du var syk, og hva gjorde at ingen reagerte før? Og var det litium du gikk på og likevel ble psykotisk og manisk? Det er min frykt

Anonymkode: 08895...1b8

Takk, setter pris på omtanken. Gikk upassende kledd med tanke på vær osv, gikk barføtt blant annet. Virket redd/paranoid, forvirret og svært oppskaket. Det gikk veldig fort fra varseltegnene kom til jeg ble manisk og psykotisk. Jeg så ingen av mine venner eller pårørende i den (korte) perioden, så ingen fikk muligheten til å reagere. Ja, jeg brukte på litium, men at jeg responderer dårlig på litium trenger ikke å bety at du også gjør eller kommer til å gjøre det. For mange er litium en veldig god medisin. 

Annonse

Gikk 3 ganger med bare noen måneders samtaler på DPS som ikke fungerte så viste det seg jeg hadde fått feil diagnose pga feiltolkninger og antagelser. Nå 10 år etter siste behandlingsforsøk på DPS har jeg endelig fått rett diagnose og behandling jeg har nytte av. Har gått til privat psykiater med avtale en gang i måneden siden høsten 2021. Har ingenting godt å si om DPSet her. 

AnonymBruker
aa-k-j skrev (1 time siden):

Gikk 3 ganger med bare noen måneders samtaler på DPS som ikke fungerte så viste det seg jeg hadde fått feil diagnose pga feiltolkninger og antagelser. Nå 10 år etter siste behandlingsforsøk på DPS har jeg endelig fått rett diagnose og behandling jeg har nytte av. Har gått til privat psykiater med avtale en gang i måneden siden høsten 2021. Har ingenting godt å si om DPSet her. 

Hvilken diagnose hadde du før da og hvilken fikk du nå som er riktig? 

Anonymkode: 9776d...1fa

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...