Gå til innhold

Å legge seg inn for å bytte AP.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Glitter skrev (3 minutter siden):

Vi har alle ulike behov og evne til å takle dårlige perioder på egenhånd eller med behov for hjelp. Da jeg hadde samboer så kom jeg meg gjennom det meste, men så bare knakk jeg alene. Tror en kjæreste hadde stabilisert meg ytterligere. 

Ok, jeg er mye alene selv om jeg har samboer, og de to jeg snakker om er mye mer sosial og med på ting enn meg. Forstår ikke at de klarer men så kommer de dårlige periodene, de har bipolar og er godt medisinert. Men de bor alene men kameraten min har voksne unger og venninnen min har stor familie som hun er mye med, de er bare med på alt mulig. Forstår det ikke. 

Og en kjæreste gjør meg ikke bra men tror ikke jeg kunne bodd alene heller, gått og handlet selv og vært i huset alene om natten. Jo det er en trygghet å ha en mann i huset. 

Fortsetter under...

Hvis en skal innlegges, må innleggelsen ha en hensikt. Den første tiden etter et godt skifte, skjer det lite eller ingenting av endring. Om en skal ha en god evaluering av et AP-skifte, må en minst ha 3 mnd observasjonstid, og personen bør observeres i sitt vanlige miljø - der hun skal leve. Det beste er derfor å følge pasienten poliklinisk og gjøre en evaluering der både pasienten, behandler og f.eks partner eller en annen som omgås pasienten daglig, vurderer om det har vært en endring, og om det har vært positivt eller negativt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...