Gå til innhold

Lurer på om jeg skal takke ja til innleggelse til uka

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har fått muligheten til en såkalt planlagt innleggelse til uka, men er så ambivalent. 

Alt ved meg er forsåvidt ambivalent for tida. Jeg er deprimert, men også oppe. Jeg er suicidal, men liker jo også å leve. Jeg vil slanke meg, men overspiser med vilje. Osv. 

Behandler tenker at jeg ville hatt godt av en ukes innleggelse for stabilisering. Bør jeg takke ja? Må bestemme meg innen mandag. 

Anonymkode: de407...dab

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tenker at det skader jo ikke å takke ja dersom du tenker at det kan være til hjelp for deg? Det beste er jo helt klart å klare seg hjemme så langt man klarer synes jeg. Men, som sagt, takk ja dersom du tenker det vil kunne være til hjelp.

Anonymkode: a7d4d...e44

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at det skader jo ikke å takke ja dersom du tenker at det kan være til hjelp for deg? Det beste er jo helt klart å klare seg hjemme så langt man klarer synes jeg. Men, som sagt, takk ja dersom du tenker det vil kunne være til hjelp.

Nei, det skader nok ikke. Men er ambivalent. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det skader nok ikke. Men er ambivalent. 

Hva sa behandler da? Annet enn at hun tenkte du ville hatt nytte av det? Var hun 50/50 i forhold til innleggelse/ikke innleggelse?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva sa behandler da? Annet enn at hun tenkte du ville hatt nytte av det? Var hun 50/50 i forhold til innleggelse/ikke innleggelse?

Hun var/er 100% for en innleggelse. Hun prøver å vise meg fordelene og forklarer og forteller om gevinsten av hva det vil ha for meg. 

AnonymBruker

Hun var/er 100% for en innleggelse. Hun prøver å vise meg fordelene og forklarer og forteller om gevinsten av hva det vil ha for meg. 

Da tenker jeg du burde høre på behandler. Eller, hva er grunnene dine til å takke nei?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da tenker jeg du burde høre på behandler. Eller, hva er grunnene dine til å takke nei?

Hovedgrunnene er at jeg er litt redd for å forlate det trygge hjemmet mitt for tida, og fordi jeg har bekymringer rundt en jeg bor med og om hen og katten vil klare seg greit uten meg. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hovedgrunnene er at jeg er litt redd for å forlate det trygge hjemmet mitt for tida, og fordi jeg har bekymringer rundt en jeg bor med og om hen og katten vil klare seg greit uten meg. 

Skjønner. Du kan jo alltids reise igjen før tiden om du merker at innleggelse ikke er noe for deg likevel da? En uke vil jeg tro hen du bor med vil klare seg fint, dere vil jo kunne møtes, snakkes på tlf osv. 

AnonymBruker

Skjønner. Du kan jo alltids reise igjen før tiden om du merker at innleggelse ikke er noe for deg likevel da? En uke vil jeg tro hen du bor med vil klare seg fint, dere vil jo kunne møtes, snakkes på tlf osv. 

Ja, det kan jeg jo :)

Ja, det pleier å gå bra med litt planlegging. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...