Gå til innhold

Sluttet på benzo - hvordan takle det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har nettopp sluttet med to benzo som jeg brukte som beroligende/sovemedisin. Og jeg er veldig deprimert nå. Har angstlidelse, ptsd, unnvikende/engstelig pf. Kjenner på en veldig vond depresjon. Nå har jeg ingenting å dempe det vonde med, det er nesten som jeg sørger. Hvordan skal jeg nå klare å delta på ting som bursdager, turer, ja i det hele tatt gå ut? Føler meg ribbet til skinnet, er veldig trist. Noen her med lignende erfaringer? Gikk det over og hvordan taklet dere det? 

Anonymkode: 476f3...af1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/473824-sluttet-p%C3%A5-benzo-hvordan-takle-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor sluttet du på benzo hvis du ikke er klar for det?

Anonymkode: e4767...502

Det var ytre press, fordi jeg tok litt for mye en god del ganger og dummet meg ut. Sånn sett har jeg meg selv å takke. Jeg hadde klart å ikke ta mer enn jeg skulle, men pga press fra flere andre så følte jeg meg tvunget til å slutte. Nå sitter jeg her, og ser ingen mening med noe som helst lenger. Å gå ut er bare stress pga angsten. Det er ingen lyspunkter.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det var ytre press, fordi jeg tok litt for mye en god del ganger og dummet meg ut. Sånn sett har jeg meg selv å takke. Jeg hadde klart å ikke ta mer enn jeg skulle, men pga press fra flere andre så følte jeg meg tvunget til å slutte. Nå sitter jeg her, og ser ingen mening med noe som helst lenger. Å gå ut er bare stress pga angsten. Det er ingen lyspunkter.

Kan du ta dette opp med behandler?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan du ta dette opp med behandler?

Jeg har dessverre ingen behandler, fått avslag på hjelp. Eneste jeg har er psykisk helseteam, og i sommer bare unge vikarer...fastlegen er ny, og han er borte men tilbake over helga. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har dessverre ingen behandler, fått avslag på hjelp. Eneste jeg har er psykisk helseteam, og i sommer bare unge vikarer...fastlegen er ny, og han er borte men tilbake over helga. 

Ta kontakt med fastlegen på mandag.

Annonse

AnonymBruker
Cesium skrev (2 timer siden):

Min erfaring er at tiden hjelper på! Jeg har sluttet på benzo flere ganger, og det føles håpløst ut i begynnelsen. Etterhvert tenker jeg mindre og mindre på det, og min «normale» tilstand føles mer OK. 

Jeg håper at depresjonen går over og at som med deg, så føles min normale tilstand ok. Tiden hjelper nok på, tror du har rett i det, selv om det føles håpløst nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...