Gå til innhold

Psykolog mener krimelskere bør tenke seg om Artikkel! Jeg hører på true crime eller skumle podcaster nesten hver kveld😬

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten

Hører enten på truecrime eller skumle historier for å slappe av før jeg skal sove😂 Føler meg litt truffet av denne artikkelen selv om det er gitt kritikk til psykologen som sa dette.

Fortsetter under...

Det er stort sett bare før jeg skal sove at jeg har tid til å «slappe av» med true crime. Men så har jeg alltid sovet godt etter en skrekkfilm og ser ikke noe galt i det. Hadde det vært friskere om jeg fikk mareritt etter hver gang jeg så skrekk?? I think not. 

Let litt videre, og du finner sikkert en psykolog som sier det motsatte. 

Endret av knas
Den forsvunne diamanten
knas skrev (5 minutter siden):

Det er stort sett bare før jeg skal sove at jeg har tid til å «slappe av» med true crime. Men så har jeg alltid sovet godt etter en skrekkfilm og ser ikke noe galt i det. Hadde det vært friskere om jeg fikk mareritt etter hver gang jeg så skrekk?? I think not. 

Let litt videre, og du finner sikkert en psykolog som sier det motsatte. 

Ja det kan nok hende😂

Den forsvunne diamanten skrev (På 7.7.2023 den 20.32):

Hører enten på truecrime eller skumle historier for å slappe av før jeg skal sove😂 Føler meg litt truffet av denne artikkelen selv om det er gitt kritikk til psykologen som sa dette.

Så lenge du ikke opplever ubehag i form av mareritt, negative tanker eller vansker med å sove, er det trolig ikke noe galt i hva du fyller tiden med før søvnen kommer. Vi erfarer vel alle våre teknikker for å komme inn i søvnen...

Det er jo frarådet av enkelte psykologer å lese nyheter i det vi skal sove og i det vi våkner, pga. vi kan føle en negativ påvirkning - min konklusjon er at enn så lenge, blir verken jeg eller den velmendende psykologen skadelidende av at jeg leser nyheter morgen og kveld. Men når nyhetene ev. fører til massivt tankespinn, at nattesøvnen blir dårligere m.m., skal jeg huske på psykologens råd. Jeg tar andre hensyn i media for å beskytte meg selv når det trengs.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...