Gå til innhold

Bipolar og i forhold? Vil gjerne høre din historie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg utredes for bipolar, har en samboer. Har også en bipolar (Type 2) som jeg føler ødelegger veldig iblant. enten om det er i hypoman eller depresjon. Har flest av de depressive trekkene, men kan ha voldsomme episoder av hypomani også. Dette er så klart kjedelig å går utover samboerskapet.

Kan dere som har bipolar og forhold dele noen erfaringer? Hvordan "takler" dere det sammen?

Anonymkode: be0e9...705

Fortsetter under...

AnonymBruker

For det første: om du er under utredning for bipolar har du enda ikke fått påvist bipolar, mao bør du ikke si at du har det, men at du kanskje har det. For det andre: om det viser seg at du har en bipolar lidelse så er det gode behandlinger for denne, dvs at symptomene du viser til som vanskelige for parforholdet vil kunne forsvinne eller svekkes med medikament om dette er bipolare symptomer. Og sist: selvsagt kan man ha et veldfungerende forhold og bipolar sykdom. Det kommer blant annet an på hvem du er som menneske (bak sykdommen) og hvilke valg du tar, om du er behandlingsvillig osv. Om en bipolar person tar medisiner og har en ikke syk personlighet så går det gjerne veldig fint selv om sykdommen kan være vanskelig i faser 

Anonymkode: be914...6a5

AnonymBruker

Jeg har bipolar 2 og har nettopp gjennomgått en alvorlig depresjon (ble først syk som voksen). Så når jeg har vært dårlig har jeg vært innlagt og mannen min har vært min største og beste støttespiller. Han har kjørt og hentet og heiet på meg. Jeg har vært inn og ut av sykehuset de siste 2 årene. Jeg merker at det tar tid å "jobbe seg sammen" igjen etter lang tid fra hverandre. Er nå medisinert og håper at jeg skal holde meg stabil. Har kun hatt en fase som hypoman og det kjipe var at jeg mistet søvnen og var så intens at jeg mistet en venn.

Anonymkode: 93a3b...03f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...