Gå til innhold

Er det dette som kalles svingdør pasient?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor må han eller noen ha noen samtaler før man kan si noe sånn? 

Anonymkode: ca0cc...b8b

Fordi det må være oppriktig og ærlig ment, og skal du gi "kompliment" til noen, eller si noe om styrken deres, så må de kjenne seg igjen i det. Ellers har det lite hensikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Fordi det må være oppriktig og ærlig ment, og skal du gi "kompliment" til noen, eller si noe om styrken deres, så må de kjenne seg igjen i det. Ellers har det lite hensikt. 

Akkurat de ordene han sa kan redde liv. 

Anonymkode: ca0cc...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor må han eller noen ha noen samtaler før man kan si noe sånn? 

Anonymkode: ca0cc...b8b

Fordi timing er helt avgjørende i psykoterapi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja

Anonymkode: ca0cc...b8b

Jeg vet ikke hvor du vil? Jeg sier ja, det kan redde både liv og gjøre tilværelsen bedre. Betingelsen er at pasienten har tillit til behandler og også kjenner seg igjen i det vedkommende sier. Kanskje innsikten eller erkjennelsen har kommet gjennom samtalene de hadde?  Uansett veldig bra måte å gjøre det på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke hvor du vil? Jeg sier ja, det kan redde både liv og gjøre tilværelsen bedre. Betingelsen er at pasienten har tillit til behandler og også kjenner seg igjen i det vedkommende sier. Kanskje innsikten eller erkjennelsen har kommet gjennom samtalene de hadde?  Uansett veldig bra måte å gjøre det på. 

Lurte på hvorfor man må kjenne en person for og si det hvis man kommer i en lignende situasjon? 

Anonymkode: ca0cc...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Lurte på hvorfor man må kjenne en person for og si det hvis man kommer i en lignende situasjon? 

Anonymkode: ca0cc...b8b

Du ser ikke på en person hvordan vedkommende er. Du finner det nok heller ikke ut gjennom kun en samtale- litt avhengig av hvordan pasienten har det. Så selvfølgelig må man snakke mer med personen. Man må jo også forsikre seg om at det blir tatt riktig i mot. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Du ser ikke på en person hvordan vedkommende er. Du finner det nok heller ikke ut gjennom kun en samtale- litt avhengig av hvordan pasienten har det. Så selvfølgelig må man snakke mer med personen. Man må jo også forsikre seg om at det blir tatt i mot. 

Du skjønner ikke hva jeg mener 

Anonymkode: ca0cc...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skjønner ikke hva jeg mener 

Anonymkode: ca0cc...b8b

Nei, jeg gjør ikke det... hm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...