Gå til innhold

Alkohol burde vært på blå resept

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skulle ønske all alkohol ble solgt på monopol som i Sverige. Det er noe ordentlig dritt at det blir solgt i vanlige butikker, for det er veldig vanskelig for dem som er avhengige. De blir jo trigget hele tiden, og det er ikke greit syns jeg. Folk må gjerne drikke så mye de vil, men særlig beroligende er det ikke utover akkurat der og da. Blir mye angst etterhvert. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (16 minutter siden):

Skulle ønske all alkohol ble solgt på monopol som i Sverige. Det er noe ordentlig dritt at det blir solgt i vanlige butikker, for det er veldig vanskelig for dem som er avhengige. De blir jo trigget hele tiden, og det er ikke greit syns jeg. Folk må gjerne drikke så mye de vil, men særlig beroligende er det ikke utover akkurat der og da. Blir mye angst etterhvert. 

Det burde vært åpent alle dager og alt burde blitt solgt i en butikk. Tragisk at det er stengt på søndager for dem som bruker det som medisin. Så lenge man funker ellers! 

Anonymkode: 0bda4...a37

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det burde vært åpent alle dager og alt burde blitt solgt i en butikk. Tragisk at det er stengt på søndager for dem som bruker det som medisin. Så lenge man funker ellers! 

Kan du fortelle meg hvorfor du ikke har alkohol på søndager? Det går jo an å kjøpe dagen før. 

Annonse

Kashmir skrev (20 minutter siden):

Jeg skulle ønske at vi fikk vin og litt sterkere øl i butikken, slik som i andre land, f.eks Danmark og Sverige. De som er avhengige vil bare kjøpe nok til at de har også til søndag.

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Kan du fortelle meg hvorfor du ikke har alkohol på søndager? Det går jo an å kjøpe dagen før. 

Ikke alltid lett å planlegge når en trenger det! Burde vært frihet til å velge når en vil og ikke vil! 

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Jeg skulle ønske at vi fikk vin og litt sterkere øl i butikken, slik som i andre land, f.eks Danmark og Sverige. De som er avhengige vil bare kjøpe nok til at de har også til søndag.

De selger jo ikke sterkøl i butikker i Sverige? 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke alltid lett å planlegge når en trenger det! Burde vært frihet til å velge når en vil og ikke vil! 

Nettopp. Evnen til å både planlegge og begrense seg blir jo et resultat av misbruk...

Annonse

Kashmir skrev (23 minutter siden):

De selger jo ikke sterkøl i butikker i Sverige? 

Det stemmer. I Danmark selges alle typer alkohol i butikken (men det er aldersgrenser). I Sverige må man på Systembolaget for å kjøpe alkohol med mer enn 3,5 % alkohol. Altså lavere grense enn norsk pils o.l. 

Endret av laban
AnonymBruker
Glitter skrev (5 minutter siden):

Hva var frekt med dette? 

Uansett slik du TS tenker har mange avhengige tenkt før de ble avhengige. En farlig vei å gå. 

Det er forskjell på å være alkoholiker å bruke det som alkohol og funke i hverdagen altså! Noen bruker alkohol kun for å sove! Er ikke verre enn det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...