Gå til innhold

Autist? Adhd? Bare bortskjemt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida skrev (5 minutter siden):

Det er da ikke normalt at en 8- åring truer med å skjære hodet av seg selv. Det høres veldig psykt ut. 

Mulig jeg har vært borti noen rare unger, og det er jo ikke sånn at noen har sagt det hver uke. Men noen barn er vel dramatiske og sier som jeg nevnte ting som jeg kan bli litt satt ut av. De er jo under kategorien " normale" likevel. Men når det er en stsndardfrase og ikke minst når han henter kniver, så er det jo illevarslende. Det skrev jeg.

Før det så var det raserianfallene jeg reagerte på. Da bør en jo være obs. Absolutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (26 minutter siden):

Det er da ikke normalt at en 8- åring truer med å skjære hodet av seg selv. Det høres veldig psykt ut. 

Kommer litt an på hvordan 8-åringen fremsetter "trusselen".  Da nevøen min var i 7 års alderen, var han opptatt av mye rart. Husker han plutselig stilte spørsmålet: Om jeg stikker en kniv rett i hjertet mitt, dør jeg med en gang da? Vi voksne ble litt satt ut, men han mente ikke noe mer enn faktisk å spørre om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
frosken skrev (1 time siden):

Kommer litt an på hvordan 8-åringen fremsetter "trusselen".  Da nevøen min var i 7 års alderen, var han opptatt av mye rart. Husker han plutselig stilte spørsmålet: Om jeg stikker en kniv rett i hjertet mitt, dør jeg med en gang da? Vi voksne ble litt satt ut, men han mente ikke noe mer enn faktisk å spørre om dette. 

Trusselen kom etter at ungen fikk kjeft pga dårlig oppførsel. Ganske stor forskjell på en slik trussel og den vitebegjærlige gutten du beskriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (8 minutter siden):

Trusselen kom etter at ungen fikk kjeft pga dårlig oppførsel. Ganske stor forskjell på en slik trussel og den vitebegjærlige gutten du beskriver. 

Enig i det, men akkurat innholdet i trusselen er vel muligens av typen "jeg skal flytte hjemmefra". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er normalt å komme med trusler om selvmord? For å manipulere? 

Tror ikke hn er smartere, men helt klart for smart for tradisjonell oppdragelse. Alltid vært lynende intelligent, men det er et problem.

 

Tips?

Anonymkode: 7ee19...9ee

Hva med å prøve å gi han noen utfordringer i forhold til hans intelligens da? Jeg tror mange intelligente barn er frustrerte fordi de får for lite utfordringer. I noen tilfeller kan dette føre til rusproblemer senere i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (55 minutter siden):

Enig i det, men akkurat innholdet i trusselen er vel muligens av typen "jeg skal flytte hjemmefra". 

Noen er det man kaller ‘late boomers’ likevel vokser disse opp som fungerende mennesker. 

Anonymkode: 2cf32...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Noen er det man kaller ‘late boomers’ likevel vokser disse opp som fungerende mennesker. 

Anonymkode: 2cf32...0cd

Det heter late bloomer. 

Anonymkode: d15c9...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (4 timer siden):

Kommer litt an på hvordan 8-åringen fremsetter "trusselen".  Da nevøen min var i 7 års alderen, var han opptatt av mye rart. Husker han plutselig stilte spørsmålet: Om jeg stikker en kniv rett i hjertet mitt, dør jeg med en gang da? Vi voksne ble litt satt ut, men han mente ikke noe mer enn faktisk å spørre om dette. 

Ved å gå og hente en kniv. For eksempel. 

Knivene er nå borte. Trusselen er fortsatt tom. Men like idiotisk likevel, det er et forsøk på kontroll.

Anonymkode: 7ee19...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det heter late bloomer. 

Anonymkode: d15c9...0bf

Hva menes her nå

Anonymkode: 7ee19...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Stormwind skrev (1 time siden):

Hva med å prøve å gi han noen utfordringer i forhold til hans intelligens da? Jeg tror mange intelligente barn er frustrerte fordi de får for lite utfordringer. I noen tilfeller kan dette føre til rusproblemer senere i livet. 

Hva slags utfordringer? Hater alle fag bortsett fra kose med dyr-faget og syklefaget🤣

Anonymkode: 7ee19...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det heter late bloomer. 

Anonymkode: d15c9...0bf

Takk

Anonymkode: 2cf32...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...