Gå til innhold

Er selvmordstanker helst normalt for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Glitter skrev (20 minutter siden):

Vel nå sitter han i fengsel på forvaring pga han er en farlig mann. Jeg følte behov for å beskytte meg og andre mot han. Det er ikke unaturlig å få sånne tanker da. 

Jeg skjønner absolutt redselen for mennesker som ham altså. Det skjønner jeg lett også.

Men jeg blir egentlig veldig nysgjerrig på hva Kupton kunne ha kommet med her etter utsagnet om at drapstanker er mer skumle. 

Og hvor vanlige de er og i hvilken grad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (19 timer siden):

Hva får du ut av å tenke så mye på det? Hvordan hjelper det? 

Veldig gode spørsmål. Tankene er påtrengende og jeg klarer ikke å "vise dem bort".

Anonymkode: 6896f...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (5 minutter siden):

Er tankene der hele tida, eller bare dukker de opp automatisk når ting blir litt vanskelig? 

Jeg tror det kan være lett for noen å kjøre seg fast i et spor hvor selvmordstanker automatisk kommer og blir løsningen når vanskelige ting skjer. Uten at jeg selvfølgelig påstår at det er sånn for deg. 

Både og. Akkurat nå om dagen er de der hele tiden, enten litt lengre "bak" eller fremme. Tar myyye energi og all livsglede ifra meg.

Anonymkode: 6896f...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Veldig gode spørsmål. Tankene er påtrengende og jeg klarer ikke å "vise dem bort".

Anonymkode: 6896f...79f

Tvangstanker da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (3 timer siden):

Det er trist å høre. Kanskje du kan legge merke til når de er mer fjerne og hva som skjer rundt deg når de ikke er like fremtredende? Holder du på med noe da som du er engasjert i sånn at fokuset flyttes?

Ja, når jeg trener eller er på jobb er tankene mer perifere.

Anonymkode: 6896f...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det? Jeg aner ikke.

Anonymkode: 6896f...79f

Hvis de er påtrengende og nærmest konstante, og du ikke får de bort. Men ser nå at de blir mer diffuse når du gjør ting som opptar deg, så da er det jo lurt å holde på med slike aktiviteter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (På 6.9.2023 den 22.02):

Hvis de er påtrengende og nærmest konstante, og du ikke får de bort. Men ser nå at de blir mer diffuse når du gjør ting som opptar deg, så da er det jo lurt å holde på med slike aktiviteter. 

Det har du helt rett I. Depresjonen gjør at det er vanskelig å komme i gang, men jeg prøver så godt jeg kan.

Anonymkode: 6896f...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...