Gå til innhold

Er det GAD?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Igjen så vil det opprettholde den evige runddansen. Du bør heller stoppe den på andre måter og følge din egen anbefaling om å ikke svare henne og oppfordre henne til å forholde seg til sin psykiater. Hva hadde du gjort om du var ss’s psykiater og visste at hun ikke stolte på deg?

Anonymkode: b203f...fee

Kupton opptrer vennlig, profesjonelt og smakfullt overfor ss. Det er ikke noe som bør stoppes. Ss er heldig som har mennesker som svarer på spørsmålene innimellom. Hun kan imidlertid godt minens på med jevne mellomrom at hun grubler mye og at svarene trolig ikke har endret seg siden sist hun spurte om det samme 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kupton skrev (1 time siden):

Jeg har utallige ganger anbefalt SS å kun forholde seg om slike spørsmål til sin psykiater ( ikke sykepleier) Men gjennom mange år kommer det ukentlig innlegg som dette. Jeg har også bedt andre brukere om ikke å svare så mye, men SS har en utrolig evne til å få titalls svar på alle sine spørsmål. 

Er ikke dette litt annerledes dersom man er pasient i FACT? Fungerer ikke det ofte slik at primærbehandler kan være en sykepleier og at psykiateren i teamet ikke ser pasienten så ofte? Jeg forventer av de som jobber i FACT at de løpende drøfter sine pasienter med resten av teamet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (13 timer siden):

Hva mener du med at du "syns" sykepleieren skrev, og hva *nøyaktig* skrev han?  Jeg spør fordi du har misforstått noe tidligere. Og hva mener du med "er alt GAD nå da?" 

Du vet jo hvilken diagnose du har? 🙂

Han skrev jeg var ikke preget av min schizoaffektive lidelse men er jo det? Derfor lurte jeg på om alt var GAD nå. 

Ja vet det men lurte på om schizoaffektiv ikke telte lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Han skrev jeg var ikke preget av min schizoaffektive lidelse men er jo det? Derfor lurte jeg på om alt var GAD nå. 

Ja vet det men lurte på om schizoaffektiv ikke telte lenger. 

Ja, det vil jeg si at du er, men dette kan jeg eventlig ikke si så mye om. Jeg reagerte bare fordi du ikke virket sikker på hva han skrev, men da tolket jeg det feil 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Ja, det vil jeg si at du er, men dette kan jeg eventlig ikke si så mye om. Jeg reagerte bare fordi du ikke virket sikker på hva han skrev, men da tolket jeg det feil 🙂 

Ok. Det er greit :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (På 9.9.2023 den 20.19):

Schizoaffektiv er kombinasjonen av schizofreni og affektiv lidelse. Det er helt vanlige symptomer ved denne lidelsen at en har både depressive symptomer og ulike former for angst, bekymring og grubling. Det er derfor sedvane at en ikke stiller angstdiagnoser ved denne diagnosen.

Det gikk det sa sykepleieren, de andre som de hadde med schizoaffektiv hadde ikke så mye angst som meg. I og med at jeg har så mye angst hadde psykiateren satt GAD på meg i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (19 minutter siden):

Det gikk det sa sykepleieren, de andre som de hadde med schizoaffektiv hadde ikke så mye angst som meg. I og med at jeg har så mye angst hadde psykiateren satt GAD på meg i tillegg. 

Og hva forandrer det? Hva vil de gjøre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (1 minutt siden):

Og hva forandrer det? Hva vil de gjøre nå?

Det forandret ingenting sa han men jeg fikk jo vival mot angsten, tar det kun om kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Og jeg må eksponere meg og medisiner hjalp ikke på negative symptomer, det må jeg leve med. 

Hvordan eksponerer du deg ved GAD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (11 minutter siden):

Hvordan eksponerer du deg ved GAD?

Gjøre ting jeg er redd for flere ganger så det blir lettere,men det blir ikke lettere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Tror du jeg har GAD nå da? 

Nei han skriver at han ikke tror det er GAD men symptomer knyttet til din hoveddisgnose. 

Anonymkode: 9de1c...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (13 minutter siden):

Tror du jeg har GAD nå da? 

Nei, jeg vet at det ikke er GAD. 
 

Hvis det er angst en skal eksponere seg for, er det ikke GAD, men en eller  annen fobi. 
 

Denne sykepleieren din er sikkert grei, men diagnoser er ikke hans sterke side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (16 minutter siden):

Nei, jeg vet at det ikke er GAD. 
 

Hvis det er angst en skal eksponere seg for, er det ikke GAD, men en eller  annen fobi. 
 

Denne sykepleieren din er sikkert grei, men diagnoser er ikke hans sterke side. 

Ok. Han sa det var psykiateren som hadde stilt den diagnosen men jeg tror det er han, han sa bare at dere var uenige. Men jeg vil jo at det skal være rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykiateren hadde godkjent det, visste det at det var hans ide. Han ville gitt seg å drøfte dette videre da det ikke har noen praktisk betydning, men jeg vil bare at det skal være rett. Vil ikke ha en diagnose jeg ikke har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og han skrev på nytt jeg ikke hadde hovedsymptomer på schizoaffektiv, nei er ikke psykotisk nei. Men jeg har symptomer på det og det gir jeg meg ikke på, hva med negative symptomer? Det spiller en stor rolle i livet mitt og rarheten og angsten for alt mulig? Er ikke det GAD er det schizoaffektiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (6 timer siden):

Nei, jeg vet at det ikke er GAD. 
 

Hvis det er angst en skal eksponere seg for, er det ikke GAD, men en eller  annen fobi. 
 

Denne sykepleieren din er sikkert grei, men diagnoser er ikke hans sterke side. 

Men er dette noe å bry seg om? Bør jeg ta det opp med psykiateren? Vet han om det? Er det andre regler i Polen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (37 minutter siden):

Men er dette noe å bry seg om? Bør jeg ta det opp med psykiateren? Vet han om det? Er det andre regler i Polen? 

Det er ingenting å bry seg om.

Og du bør fortsette å utfordre angsten din 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...