Gå til innhold

HAWAII: Det foregår noe som ikke tåler dagens lys

Anbefalte innlegg

- Hvor er de savnede barna? Druknet? Brent opp? Kidnappet av en mentalt syk elite? Tusenvis av mennesker er savnet. Bortevekk. Poff, forsvunnet i løse lufta.

- Hvorfor ble veiene stengt så folk brant inne?

- Hvorfor skrudde de av alarmsystemet så folk ikke ble varslet og brant inne?

- Hvorfor stengte de skolene den dagen så barna garantert var alene hjemme når brannene startet? 

- Hvorfor hørte folk eksplosjoner? (Forklaringen var gasstanker og biler, men ingen av bilene var eksploderte og gasstankene kunne ikke eksplodere)

- Hvorfor får de 700 dollar hver i oppreisning, imens Ukraina får... "Betydelig mer"? 

- Hvorfor ble det vedtatt en NY lov noen uker før brannen, i juli 2023, som sikrer guvernøren rett til å råde over (og selge) kulturminnesteder (tomter) dersom en naturkatastrofe (som for eksempel en brann) inntreffer? 

- Hvorfor var alt vannet skrudd av der den dagen så de ikke fikk slukket brannen? 

Anonymkode: 8e2a9...eb2

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Fordi myndighetene er ikke å stole på. Skjønner derfor ikke at folk vurderer å ta flere vaksiner. Det er et såkalt nytt mutert virus nå. Det planlegges ny lockdown. 

Anonymkode: e4708...66c

Hva har amerikanske beredskapstabber med vaksiner i Norge å gjøre?

Hvem er det som planlegger ny stengning av samfunnet? Jeg jobber et sted der vi vet om slike forslag / planer ganske tidlig, og det er ukjent for oss. 

Det er et faktum at virus muterer. Det er bl.a. derfor man ikke blir immun mot forkjølelse. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok tydelig at det er en konspirasjon på gang 🙃, men kan du være mer spesifikk hva går konspirasjonen ut på, hva er målet og hvem er "de" bak ?

Anonymkode: 505c8...f0f

laban skrev (26 minutter siden):

Hva har amerikanske beredskapstabber med vaksiner i Norge å gjøre?

Hvem er det som planlegger ny stengning av samfunnet? Jeg jobber et sted der vi vet om slike forslag / planer ganske tidlig, og det er ukjent for oss. 

Det er et faktum at virus muterer. Det er bl.a. derfor man ikke blir immun mot forkjølelse. 

Ja jeg vet. Men folk oppfører seg som om dette er noe veldig farlig og nå må alle isolere igjen fordi vi skal redde de med dårligst helse.

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men folk oppfører seg som om dette er noe veldig farlig og nå må alle isolere igjen fordi vi skal redde de med dårligst helse.

Det gjør ikke "folk" i mine kretser. Det har riktignok blitt mer vanlig etter pandemien at man holder seg unna andre når man er syk, men det synes jeg er positivt. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok tydelig at det er en konspirasjon på gang 🙃, men kan du være mer spesifikk hva går konspirasjonen ut på, hva er målet og hvem er "de" bak ?

Anonymkode: 505c8...f0f

Det er nok den barne-bloddrikkende onde eliten fra det demokratiske partiet med Hillary og Oprah i spissen som står bak leser jeg på Reddit. Alt i følge QAnon. 

Endret av slabbedask

Jeg blir ikke skremt av konspirasjonsteorier. Av de nepene som tror på det derimot…

Som om verden ikke er jævlig nok lissom. At folk kan være så ukritiske. Tenker Qanon Jar det gøy det han sitter å fantaserer om hva slags tull han kan få folk til å tro på. Ligner på religiøs vekkelse mer enn noe annet.

Anonymkode: 24a2e...df3

Ser steigan.no er i full gang med å spre de villeste konspirasjoner. Det snakkes om militære laservåpen bl.a..

https://subjekt.no/2023/08/18/konspirasjonsteorier-om-hawaii-brannen-gar-viralt/

Anonymkode: a155f...856

Jeg kan mistenke at Haway består mest av republikanske velgere - ergo tendensene også til konspirasjonsvås. Når mennesker ikke klarer å forstå hva som skjer og hvorfor, lager en del sin alternative virkelighet. At det er en tydelig sammenheng mellom republikanske velgere og konspirasjonsteorier, bør være åpenbart for alle utenom de selv...

Eva Sofie skrev (2 timer siden):

Jeg kan mistenke at Haway består mest av republikanske velgere - ergo tendensene også til konspirasjonsvås. 

Det stemmer nok ikke. Biden vant f.eks. over Trump med 64% vs 34%. Hawaii har kun valgt én republikansk senator til USAs senat, Hiram Fong, som tjenestegjorde fra 1959 til 1977, og to republikanske representanter i Representantenes hus. Resten har vært demokrater.

Konspirasjonsteoriene kommer vel hovedsaklig fra folk som ikke bor på Hawaii.

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det viktigste folk bør lære seg i den verden vi lever i er god gammeldags kildekritikk.

Konspirasjonsteorier og massehysteri trenger motvekt av sunn fornuft. 

Anonymkode: 265f4...87f

Dette er det kilder på, og det er bevist. 

slabbedask skrev (3 timer siden):

Det stemmer nok ikke. Biden vant f.eks. over Trump med 64% vs 34%. Hawaii har kun valgt én republikansk senator til USAs senat, Hiram Fong, som tjenestegjorde fra 1959 til 1977, og to republikanske representanter i Representantenes hus. Resten har vært demokrater.

Konspirasjonsteoriene kommer vel hovedsaklig fra folk som ikke bor på Hawaii.

Feil! Den siste setningen din er løgn.

Eva Sofie skrev (5 timer siden):

Jeg kan mistenke at Haway består mest av republikanske velgere - ergo tendensene også til konspirasjonsvås. Når mennesker ikke klarer å forstå hva som skjer og hvorfor, lager en del sin alternative virkelighet. At det er en tydelig sammenheng mellom republikanske velgere og konspirasjonsteorier, bør være åpenbart for alle utenom de selv...

Evner du ikke å se bevisene foran nesa di, og godta dem? Er sannheten for tøff for deg?

Altså. Det var faktisk ikke vann (derfor tok det så lang tid å få slukket det, vannet kom etter en laaang stund). 

- Hva er din forklaring på de savnede menneskene de ikke finner noe sted? 

- Hva er din forklaring på at alarmsystemet ikke ble satt i gang?

- Hva er din forklaring på at de stengte veiene ut av Lahaina så folk ikke kunne kjøre ut av byen?

- Hva er din forklaring på lovendringen som fant sted noen uker før brannen?

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ser steigan.no er i full gang med å spre de villeste konspirasjoner. Det snakkes om militære laservåpen bl.a..

https://subjekt.no/2023/08/18/konspirasjonsteorier-om-hawaii-brannen-gar-viralt/

Anonymkode: a155f...856

Javel.

Det vet man ikke. Men at det foregår en "land grab" på Hawaii er noe mange av de innfødte snakker om nå - menneskene som står midt oppi det hele. 

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg blir ikke skremt av konspirasjonsteorier. Av de nepene som tror på det derimot…

Som om verden ikke er jævlig nok lissom. At folk kan være så ukritiske. Tenker Qanon Jar det gøy det han sitter å fantaserer om hva slags tull han kan få folk til å tro på. Ligner på religiøs vekkelse mer enn noe annet.

Anonymkode: 24a2e...df3

Hvordan tenker du å motbevise det de innfødte opplever i Hawaii nå? Hjelper ikke å sitte og si "blæ blæ blæ" om at "det ikke er sant" og vås og piss om at folk som tror på dette (beviselige, grusomme faktumet) er dumme og ønsker at det skal være sånn osv.

Vet du hva? Jeg skulle ønske at det IKKE var sånn, jeg! Sånne som deg er de farligste i hele verden, for de støtter all ondskapen som foregår ved å TILLATE den. Ved å rakke ned på de som stiller spørsmål, de som legger sammen to og to.

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Fordi myndighetene er ikke å stole på. Skjønner derfor ikke at folk vurderer å ta flere vaksiner. Det er et såkalt nytt mutert virus nå. Det planlegges ny lockdown. 

Jeg vet det. 

Men jeg er ikke så sikker på at "myndighetene" (i alle fall den myndigheten som er offentliggjort) står bak dette.

Én ting er sikkert, og det er at dette antakeligvis er et nøye kalkulert massemord. Alle beviser peker mot det?

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Evner du ikke å se bevisene foran nesa di, og godta dem? Er sannheten for tøff for deg?

Altså. Det var faktisk ikke vann (derfor tok det så lang tid å få slukket det, vannet kom etter en laaang stund). 

- Hva er din forklaring på de savnede menneskene de ikke finner noe sted? 

- Hva er din forklaring på at alarmsystemet ikke ble satt i gang?

- Hva er din forklaring på at de stengte veiene ut av Lahaina så folk ikke kunne kjøre ut av byen?

- Hva er din forklaring på lovendringen som fant sted noen uker før brannen?

Oprahs tomt som hun har på Hawaii forble helt uskadet...

Og bolighaiene er i full gang med å prøve å få kjøpt opp eiendommene til de stakkars innfødte.

Anonymkode: 4d348...aad

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...