Gå til innhold

Drapet på Sørlandssenteret - artikkel om en av landets farligste kvinner

Anbefalte innlegg

Eva Sofie skrev (2 timer siden):

Det kan også innebære dårlig innsikt når en er i en dårlig fase - i en frisk, oppegående fase av livet, vil en ikke gjøre slikt for å ikke ødelegge for seg selv og egen fremtid. Det kan være lett å trekke den konklusjonen du nevner basert på handlinger, men i blant er verden mer innviklet.

Jeg tenker også at det ikke var en farlig tenåring som ble tatt hånd om i 2015, men en fortvilt ungdom pga. et utallige flyttinger i BV, manglende trygghet i livet fra start av etc. Ingen blir farlige av seg selv uten noen årsak som ligger til grunn.

Nå går det an å være fortvilt og farlig på samme tid da. Og jeg er ikke så sikker på at ingen kan bli farlige av seg selv uten en årsak til grunn. Der er små barn i "vanlige" hjem som er små psykopater tvers igjennom( eller dyssosial eller hva de kalles nå..) Der er nok av historier om det. Men i denne saken er der selvsagt en forhistorie i livet hennes og, men få ender opp som henne likevel. Hun bør aldri komme ut etter mitt skjønn.  Men det er verre hva en skal gjøre med slike som henne.

Fortsetter under...

Everybody skrev (8 minutter siden):

Når hun skrev her inne nektet hun for at det var hun som stod bak drapet på sørlandssenteret.

Det er jo det jeg sier. Det er ikke bekteftet at det er henne. 

Kashmir skrev (19 minutter siden):

Det er det. Hun har vært her i mange år under forskjellige nick. Vi gamle brukere vet det. Forstår ikke hvorfor du skal kverulere på alt mulig!

Anonymkode: 1a149...ce7

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er det. Hun har vært her i mange år under forskjellige nick. Vi gamle brukere vet det. Forstår ikke hvorfor du skal kverulere på alt mulig!

Anonymkode: 1a149...ce7

Alt mulig? 

Kashmir skrev (25 minutter siden):

Hun har garantert skrevet her tidligere. Jeg fant en gammel tråd fra 2017 startet av henne selv der hun delte et leserinnlegg som hun hadde skrevet før drapet. Det samme leserinnlegget var det flere aviser som linket til rett etter drapet. Jeg har ikke lest andre innlegg her inne, men måten hun skriver om seg selv på er spesiell, så det overrasker meg ikke at flere  kjenner henne igjen. 

Annonse

Martine skrev (7 minutter siden):

Hun har garantert skrevet her tidligere. Jeg fant en gammel tråd fra 2017 startet av henne selv der hun delte et leserinnlegg som hun hadde skrevet før drapet. Det samme leserinnlegget var det flere aviser som linket til rett etter drapet. Jeg har ikke lest andre innlegg her inne, men måten hun skriver om seg selv på er spesiell, så det overrasker meg ikke at flere  kjenner henne igjen. 

Ja, jeg vet at hun skrev til ulike nettsteder med "sin historie" før dtapet. 

Martine skrev (2 timer siden):

Hun var her mye før drapet.  Men det er kanskje en fordel om vi får til å diskutere dette mer rettet mot "sak" og ikke så mye person? 

frosken skrev (4 minutter siden):

Hun var her mye før drapet.  Men det er kanskje en fordel om vi får til å diskutere dette mer rettet mot "sak" og ikke så mye person? 

Støttes.

Jeg lurer på om hun hadde sluttet med adferden sin om hun hadde blitt flyttet, eller om hun da hadde begynt over igjen.

Anonymkode: 5b575...45c

Gjest 5b575...45c

Kommisjonen merket seg en spesiell utvikling. 12. juli i år fikk Sonya beskjed om at sykehuset fra nå vil anmelde all voldsbruk. Frem til da hadde Sonya utagert og utsatt ansatte for vold og trusler opptil flere ganger om dagen. Så stanset det helt. De siste to månedene har hun ikke utagert eller vært beltelagt. 

«Kontrollkommisjonen konstaterer at hun sluttet raskt å utagere da hun fikk beskjed om at sykehuset ville anmelde henne. Hun så selv for seg at slike anmeldelser kunne føre til at hun senere ville bli dømt til forvaring, og utageringene opphørte. Det underbygger at utageringene hennes i stor grad har vært instrumentelle, og at funksjonsnivået er langt bedre enn tidligere vurdert».

Hun er utrolig utspekulert og slu. Hun har langt mer kontroll over hva hun gjør enn det hun gir uttrykk for.

Gjest 64f03...9cd
Gjest 5b575...45c skrev (4 minutter siden):

Kommisjonen merket seg en spesiell utvikling. 12. juli i år fikk Sonya beskjed om at sykehuset fra nå vil anmelde all voldsbruk. Frem til da hadde Sonya utagert og utsatt ansatte for vold og trusler opptil flere ganger om dagen. Så stanset det helt. De siste to månedene har hun ikke utagert eller vært beltelagt. 

«Kontrollkommisjonen konstaterer at hun sluttet raskt å utagere da hun fikk beskjed om at sykehuset ville anmelde henne. Hun så selv for seg at slike anmeldelser kunne føre til at hun senere ville bli dømt til forvaring, og utageringene opphørte. Det underbygger at utageringene hennes i stor grad har vært instrumentelle, og at funksjonsnivået er langt bedre enn tidligere vurdert».

Hun er utrolig utspekulert og slu. Hun har langt mer kontroll over hva hun gjør enn det hun gir uttrykk for.

Interessant. Hun trengte en stødig og sterk psykolog som med nye øyne kunne se på saken hennes. Det kom jo en ny psykolog inn i bildet som helt la om måten å forholde seg til henne på. 

Anonymkode: 64f03...9cd

Annonse

Gjest 64f03...9cd
Everybody skrev (12 minutter siden):

Da blir hun i hvert fall ikke å se her eller på kvinneguiden på noen år.

Hvorfor tror du det? Hun har vel tilgang på internett i fengsel også 

Anonymkode: 64f03...9cd

Gjest 1a149...ce7
Gjest 5b575...45c skrev (39 minutter siden):

Så når ting først får konsekvenser så slutter hun?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...