Gå til innhold

Drapet på Sørlandssenteret - artikkel om en av landets farligste kvinner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

laban skrev (2 minutter siden):

Nei, hun fikk 12 år og ble flyttet fra ungdoms- til voksenfengsel da hun ble myndig.

Tror nok man prøver å unngå å dømme barn til forvaring, jeg vet heller ikke om det er mulig.

Men så er man ute etter 2/3 så det blir 8år. Så hun er ute om 2år?når hun blir 23

Anonymkode: da58a...907

Everybody skrev (8 minutter siden):

Hvordan skal det gå med henne når hun flytter ut for seg selv? Skal hun gå rundt ute og utagere og skrike?

Det er det som vil skje. Hun kommer med stor sannsynlighet til å kunne drepe noen igjen også.

Anonymkode: 5b575...45c

Annonse

Everybody skrev (55 minutter siden):

Hvordan skal det gå med henne når hun flytter ut for seg selv? Skal hun gå rundt ute og utagere og skrike?

Har du tenkt på at grunnen til at hun utagerer og er sint er fordi hun blir holdt innesperret mot sin vilje? 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du tenkt på at grunnen til at hun utagerer og er sint er fordi hun blir holdt innesperret mot sin vilje? 

Det er resultatet av å ha begått en forbrytelse. Da blir man sperret inne.

Anonymkode: 1a149...ce7

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Riktig. For hun var jo ikke utagerende og sint før hun ble innesperret "mot sin vilje".

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er helt sikkert ikke grunnen til at hun utagerer. Det handler om helt andre ting. 

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hun utagerte før drapet også. Hun er faktisk så sleip at i det øyeblikket hun fikk beskjed om at voldelig utagering mot personale på Dikemark ville bli anmeldt så sluttet hun, så hun har nok mer kontroll over hva hun gjør enn hun gir uttrykk for.

Jeg lurer på når mennesker faktisk selv skal ta ansvar for sin historie og fortid og faktisk gjøre en innsats for å forbedre sin tilværelse? Og om man ikke er i stand til å ta tak i ting og bearbeide diverse traumer som skader én selv og samfunnet, ja da bør man skjermes fra begge deler til man en gang får ressurser til det. Beklager, men det får være grenser på hvor mye helsevesenet og samfunnet skal ta ansvar for alle med diagnoser og selvpåført lidelse. Dette er et sort hull til tider, ingenting hjelper og man kommer ikke noe vei. 

Når det det gjelder denne spesifikke saken, så har hun helt klart sosiopatiske trekk, og når hun ikke ønsker å samarbeide før det på magisk vis blir konsekvenser hun må takle - ja da setter jeg spørsmålstegn ved all behandling hun har fått. Disse ressursene kunne vi bruk på mange, mange flere som er desperate og som faktisk ønsker å komme seg videre og få behandling som hjelper dem videre. Forvaring med begrenset tilgang til goder til hun blir bedre og oppfører seg bedre. Hun kan hvis hun ønsker. 

Annonse

Japemperor skrev (1 time siden):

Hun skrev mye på kvinneguiden fra februar 2022 frem til forrige måned.

Stemmer. Hun sluttet å skrive omtrent da hun ble overført til fengsel, så tydeligvis er fengslet strengere en Dikemark på hvor mye tid på forum hun får.

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Stemmer. Hun sluttet å skrive omtrent da hun ble overført til fengsel, så tydeligvis er fengslet strengere en Dikemark på hvor mye tid på forum hun får.

De får ikke være på forum eller nett som innsatte i fengsler. 

Everybody skrev (26 minutter siden):

Spekulasjoner. Forumet her er et strengt diktatur.

Jeg er ambilavent. Jeg kan bli så forbanna på sånn HYSJ- mentalitet. Det er så strikst på norske forum. Det gjenspeiler hvordan nordmenn er : vi må passes på og skånes. Alle må være hyggelige. Alle må MODERERE seg. Hele forbanna tiden. Alle må BEGRENSES. 

Det er ikke rom for mye utenom a-4 ! 

Men. Så.. tenker jeg videre : hvorfor er det sånn? 

Kanskje legger nordmenn mer vekt på redelighet og å oppføre seg greit? Er det feil? Jeg vet ikke. Er det noen grunn til at norske mennesker må holdes mer under kontroll? Og i så fall hvorfor? 

Vi vil ikke bli som briter og andre som spekulerer og spyr ut guffe? Det er ikke greit det heller. 

Jeg husker godt fra de første debatter jeg var med i fra jeg vsr 16 år. Da skrev vi mer leserinnlegg i aviser 🙃 jeg fikk mange på trykk faktisk, og det ble debattert heftig. Og da ble det ofte ytret at Norge var verdens barnehage hvor alle ble kontrollert og moderert. 

Det må være en god grunn her? Eller? 

Endret av Kashmir

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...