Gå til innhold

Tror ikke på gud, vant kirkevalget.

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2

Biskopen gleder seg til å møte henne.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8JAlbr/lena-marie-hansen-36-tror-ikke-paa-gud-men-vant-i-kirkevalget

Hvor uthulet kan kristendommen bli? Står de for noe lengre? Er visst ikke alle prester som tror heller. Unnskyldningen da er gjerne at kristendommens mytologi er noe fint å rette livet etter. Men det er det jo ikke. Bibelen som de kristne brukte å basere troen på, er full av fordømmelse og hat. 

Jeg synes den norske kirke er noe rare greier. Men det er fint at ateister kommer inn og ytterligere utvanner det kristne verdenssyn.

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475088-tror-ikke-p%C3%A5-gud-vant-kirkevalget/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2 skrev (2 timer siden):

Bibelen som de kristne brukte å basere troen på, er full av fordømmelse og hat. 

Men er det ikke litt naivt å tro at samfunn kan fungere uten fordømmelse og hat, av forskjellig slag. Føler det blir litt som kommunismen, fine tanker og ideer, men funker det i praksis, det er spørsmålet.

Og svaret på det er vel så langt nei.... Samfunnet er på vei rett i dass....

F.eks at kvinner ligger rundt, "frihet", hva gjør det med samfunnet at slike kvinnfolk ikke fordømmes, men "hylles". Ikke noe bra for samfunnet slik jeg ser det. Er også mange andre grupper som burde fordømmes (og ikke slippes inn i Riket, imo). Men jeg er nok gammeldags, og mer Kristen enn hun frøkena da, selv om jeg ikke tror på gud jeg heller :P 

Anonymkode: 83a59...535

slabbedask skrev (1 time siden):

Hvordan havnet hun øverst på listen over kandidater til kirkevalget??

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wA4RRM/lena-35-nominert-til-kirkevalget-tror-hverken-paa-gud-jesus-eller-djevelen

Et stykke ned i artikkelen ser det ut som om hun var et slags benkeforslag på nominasjonsmøtet. 

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men er det ikke litt naivt å tro at samfunn kan fungere uten fordømmelse og hat, av forskjellig slag. Føler det blir litt som kommunismen, fine tanker og ideer, men funker det i praksis, det er spørsmålet.

Og svaret på det er vel så langt nei.... Samfunnet er på vei rett i dass....

F.eks at kvinner ligger rundt, "frihet", hva gjør det med samfunnet at slike kvinnfolk ikke fordømmes, men "hylles". Ikke noe bra for samfunnet slik jeg ser det. Er også mange andre grupper som burde fordømmes (og ikke slippes inn i Riket, imo). Men jeg er nok gammeldags, og mer Kristen enn hun frøkena da, selv om jeg ikke tror på gud jeg heller :P 

Et samfunn kan nok helt fint fungere uten hat, men å dømme handlinger og tildels meninger er helt nødvendig. Og jeg må jo si at jeg syns det er bra at de ytringene du kommer med her, blir fordømt av de fleste anno 2023 🙃

Jeg leste om henne for en god stund siden, og mener å huske at hun var populær i menighetsrådet elns. 

Bra holdninger og moral på den dama, og klart kirken tjener jo også på at hun ser ut som hun gjør. Den vil jo helst fremstå som en åpen og inkluderende kirke. Det er jo bra det.

Send henne inn i en pinsemenighet. Der tror jeg stemningen ville blitt en annen..

Endret av Kashmir

Annonse

Kashmir skrev (4 minutter siden):

men å dømme handlinger og tildels meninger er helt nødvendig.

Hva slags handlinger er det du dømmer da.

Om russerne kommer, og jeg sier nei gidder ikke kjempe mot russerne tar meg heller ferie, la noen andre ta jobben

Vil du dømme meg, eller hylle meg ?

Problemet er, frihet for individet, koster samfunnet ofte. Så du kan ikke bare "Hylle" de som tar egoistiske valg på bekostning av samfunnet (f.eks en kvinne som ligger rundt) , for da vil alle gjøre det og samfunnet kollapser. 

Hvorfor gjøre det rette, for samfunnet, om en kan gjøre det rette for seg selv og få samme aksept..... Må jo være idiot for å gjøre det riktige for samfunnet da.... Enkel "game theory", å se hvor slikt ender. Samme med kommunismen forøvrig.

Hum fremstår som satanist og en som heter Gud når hun har tatovert 666 og et oppned-kors i trynet. Hun giftet seg også i svart kjole med sorte blomster. Merkelig at en sånn person blir valgt inn i Kirkerådet.

Anonymkode: d4978...5fa

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hva slags handlinger er det du dømmer da.

Om russerne kommer, og jeg sier nei gidder ikke kjempe mot russerne tar meg heller ferie, la noen andre ta jobben

Vil du dømme meg, eller hylle meg ?

Problemet er, frihet for individet, koster samfunnet ofte. Så du kan ikke bare "Hylle" de som tar egoistiske valg på bekostning av samfunnet (f.eks en kvinne som ligger rundt) , for da vil alle gjøre det og samfunnet kollapser. 

Hvorfor gjøre det rette, for samfunnet, om en kan gjøre det rette for seg selv og få samme aksept..... Må jo være idiot for å gjøre det riktige for samfunnet da.... Enkel "game theory", å se hvor slikt ender. Samme med kommunismen forøvrig.

Jeg dømmer uansvarlighet mest av alt. Folk som legger skylden på andre for egne dårlige trekk og sider samt ytringer. Mobbere og rasister er gode eksenpler. Alle som unnskylder oppførsel og ytringer forøvrig med at "det er fordi den og den sa og gjorde det og det".  

Også at folk ikke tenker over godt nok hvilken posisjon de er i når de ytrer seg. At de ikke vurderer hvem de påvirker og hvorfor, og også vurderer nytten av å nettppp ytre seg. Jeg kan ikke fordra ansvarsløshet og unnvikelse og feighet. Så alle handlinger og ytringer som kommer av det, dømmer jeg. Ikke alltid menneskene som gjør det. Det er igrunnen sjelden. 

Jeg ville ikke dømt deg om du nektet å gå i krig. Jeg dømmer likevel holdningen din om "at det får andre ta deg av- jeg vil ha ferie" 

Det blir aldri sånn at alle vil gjøre det samme. Det er en veldig rar misoppfattelse å tro at hvis man tillater og til og med heier på noe, så vil alle gjøre det. 

Nei, det vil de selvsagt ikke. Og noen ganger ville det heller ikke gjort noe. 

Endret av Kashmir
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hum fremstår som satanist og en som heter Gud når hun har tatovert 666 og et oppned-kors i trynet. Hun giftet seg også i svart kjole med sorte blomster. Merkelig at en sånn person blir valgt inn i Kirkerådet.

Hun har et vanlig kors i ansiktet også. Et veldig synlig ett 🙂

Worriesome Plenty 2 skrev (5 timer siden):

Biskopen gleder seg til å møte henne.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8JAlbr/lena-marie-hansen-36-tror-ikke-paa-gud-men-vant-i-kirkevalget

Hvor uthulet kan kristendommen bli? Står de for noe lengre? Er visst ikke alle prester som tror heller. Unnskyldningen da er gjerne at kristendommens mytologi er noe fint å rette livet etter. Men det er det jo ikke. Bibelen som de kristne brukte å basere troen på, er full av fordømmelse og hat. 

Jeg synes den norske kirke er noe rare greier. Men det er fint at ateister kommer inn og ytterligere utvanner det kristne verdenssyn.

Kristendommen kan bli akkurat så ødelagt som ateister og andre ønsker at kristendommen skal bli. 

Bibelen er ikke full av hat. Tvert imot.

Anonymkode: a6d14...620

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den norske kirke er korrupt, så...

Annonse

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Kristendommen kan bli akkurat så ødelagt som ateister og andre ønsker at kristendommen skal bli. 

Bibelen er ikke full av hat. Tvert imot.

Hvis du cherrypicker så finner du nok en linje eller to som ikke er skadelig og inhuman. En bønn som var mye med i gudstjenestene til dnk pleide å være: Se i nåde til meg syndige menneske som har syndet mot deg i tanker(!), ord og gjerninger. Det er en forferdelig fordømmelse av mennesket. Synd og skam.

Endret av Worriesome Plenty 2
slabbedask skrev (1 time siden):

På hvilken måte er den norske kirke korrupt?

Vel, for det første har den prester som ikke er kristne.. som ikkeforkynner kristendom, men istedet forkynner satanisme.

Worriesome Plenty 2 skrev (51 minutter siden):

Hvis du cherrypicker så finner du nok en linje eller to som ikke er skadelig og inhuman. En bønn som var mye med i gudstjenestene til dnk pleide å være: Se i nåde til meg syndige menneske som har syndet mot deg i tanker(!), ord og gjerninger. Det er en forferdelig fordømmelse av mennesket. Synd og skam.

Du er liksom så tøff og hoven nå, men når du dør så må du faktisk se sannheten i øynene.

slabbedask skrev (5 minutter siden):

På hvilken måte forkynner de satanisme?

Er du så kunnskapsløs om emnet at du ikke på egenhånd kan resonnere deg frem til det? Åkei! 

De sier at to menn kan gifte seg. Det er, ifølge kristendommen, satanisme og imot Guds vilje, i kristendommen er ekteskapet mellom mann og kvinne. De oppfordrer til frie tøyler, og mer "meg" (og hva man selv vil) enn hva Gud vil. Det er ren satanisme. 

Nå tror jeg heldigvis ikke den norske kirke er like ille som den katolske kirke, men man trenger ikke å bli overrasket dersom det kommer frem verre ting med tiden også.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er du så kunnskapsløs om emnet at du ikke på egenhånd kan resonnere deg frem til det? Åkei! 

De sier at to menn kan gifte seg. Det er, ifølge kristendommen, satanisme og imot Guds vilje, i kristendommen er ekteskapet mellom mann og kvinne. De oppfordrer til frie tøyler, og mer "meg" (og hva man selv vil) enn hva Gud vil. Det er ren satanisme. 

Merkelig definisjon av satanisme. Når tror jeg dog at disse prestene praktiserer jesu ord langt bedre enn deg.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå tror jeg heldigvis ikke den norske kirke er like ille som den katolske kirke, men man trenger ikke å bli overrasket dersom det kommer frem verre ting med tiden også.

Ja, katolikkene er vel satans yngel, er det ikke så?

Du praktiserer vel kristendommen din i en forkvaklet frikirkelig menighet antar jeg.

Endret av slabbedask
slabbedask skrev (1 minutt siden):

Merkelig definisjon av satanisme. Når tror jeg dog at disse prestene praktiserer jesu ord langt bedre enn deg.

Ja, katolikkene er vel satans yngel, er det ikke så?

Du praktiserer vel kristendommen din i en forkvaklet frikirkelig menighet antar jeg.

"Kristendommen din", hvilken kristendom sikter du til? Du er satanist, antar jeg? Hvordan praktiserer du din satanisme; har du alter i mammaen din sin kjeller, med sorte lys og det hele? 

Du aner åpenbart ikke hva satanisme er😂 i.. det.. hele.. tatt! 

Satanisme er egoisme. Satanisme er å leve etter ens egne lyster.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...