Gå til innhold

Krefter i det konservative muslimske miljøet har kapret partiet Sentrum

Anbefalte innlegg

https://www.nettavisen.no/nyheter/letter-pa-sloret-om-partiet-sentrum-gufs-nedover-ryggen/s/5-95-1328308

Mot alle odds er representanter fra Sentrum valgt inn i sju kommuner, inkludert Oslo og Drammen. Partiet ble blant annet støttet av den omstridte gruppen Islam Net.

Nå forteller Oseid Danielsen, leder av ungdomspartiet, hvordan partiets budskap ble kapret og endret under valgkampen. Det skal ha skjedd bak sentralstyrets rygg.

– Når enkelte miljøer, som har sterk, sterk tilknytning til islam, går ut og støtter partiet på de premissene de gjør, så går det et gufs nedover ryggen.

Det samme har skjedd flere ganger i Sverige hvor islamister har infiltrert partier.

Velkommen til det nye Norge med import av problemer. 

Endret av slabbedask
  • slabbedask endret tittelen til Krefter i det konservative muslimske miljøet har kapret partiet Sentrum

Fortsetter under...

Merkelig allianse mellom norges kanske mest woke parti(?) og ultrakonservative muslimer. Pride og islamisme hånd i hånd. Blir spennende å se hvordan det går.   😬

Anonymkode: 41b9d...3b6

Kjetil Rolness skriver på sin Facebook-side om denne bisarre alliansen mellom Lippestad og Islam Net:

Dette er to sleipe opportunister som taler med to tunger. Men de lykkes i sine forsetter. Islam Net får bygd sin svære moské i Groruddalen (under dekke av «aktivitetssenter»), og Lippestad kommer inn i bystyret i Oslo, takket være sin horing for en minoritetsgruppe som står for det motsatte av partiets program. Og i Drammen har Sentrum sørget for at en islamist er kommet inn i bystyret. Godt gjort av et idealistisk parti som holder Pride-fanen høyt.

Dette kan bli riktig artig framover. I Sverige har islamister hatt stor suksess med å infiltrere partier. Man skulle bare tro at politikere som anser seg for å være menneskerettighetenes fremste forsvarere, ville kjenne lusa på gangen. Men i stedet ser de altså muligheten til å lure til seg stemmer på falske premisser.

At en politisk leder som at på til en av landets mest kjente jurister, bevisst uttrykker seg slik at han får tusenvis av muslimer til å tro at han eller andre kommunepolitikere kan bruke §185 til å hindre koranbrenning, er rett og slett ufattelig.

I forkant av valget gikk leder for Islam Net, Fahad Qureshi, ut med en anbefaling til muslimer om å stemme på Partiet Sentrum. Partiet hadde gitt informasjon til nettstedet muslimerstemmer.no om at de vil forby koranbrenning, og fjerne forbud mot  forbud mot å bruke det ansiktsdekkende plagget niqab i barnehager, skoler og høyere utdanning, fjerne forbudet mot sende barn til koranskoler i utlandet, at de vil innføre kjønnsdelt svømmeundervisning og oppheve innreiseforbudet mot muslimske hat-imamer.

Leder Geir Lippestad påstår han ikke vet akkurat hvem i partiet som har gitt disse opplysningene til det Islam Net-eide nettstedet, som også støttes av fundamentalistiske moskeer, men han klarte heller ikke å ta tydelig avstand fra disse punktene. Tvert imot hevdet Lippestad på Dagsnytt 18 at han støttet «et par av disse punktene», blant annet hat-imamenes rett til ytringsfrihet.

Samme Lippestad har tidligere gått ut og gitt både Frp og HRS ekstremist stempel.

Endret av slabbedask

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Lippestad bor jo på blendahvite Nordstrand og gir vel blaffen i nok en moské i groruddalen. Typisk.

Anonymkode: 42395...0a5

Jeg forstår ikke hvorfor moské skal bygges her. Vi er ikke et muslimsk land. De har allerede moské. Nå har jeg ikke noe hat mot moskeer i seg. De kan være veldig fine å se på. Men det er et religiøst bygg. Det er vel skattepengene våre som går til det? 
Jeg bare ser ikke hvorfor det skal hit. De har flyktet fra et sted, så skal de dra med seg skikker fra stedene de flyktet fra..

90tallsbarn skrev (21 timer siden):

De har flyktet fra et sted, så skal de dra med seg skikker fra stedene de flyktet fra..

Sånn som mattradisjoner, musikk, dans etc.  Mener du virkelig at hvis du flytter over til Sverige så må du bli svenske dagen etter?  Hvis du mener det vil jeg gjerne vite hvordan det går an.

UtakknemligDiva
Savannah skrev (11 minutter siden):

Sånn som mattradisjoner, musikk, dans etc.  Mener du virkelig at hvis du flytter over til Sverige så må du bli svenske dagen etter?  Hvis du mener det vil jeg gjerne vite hvordan det går an.

De er veldig nær oss kulturmessig. Jeg tenker vi likevel må tilpasse oss landet vi flytter til. Hadde vi fått bygget kirker i muslimske land?

90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

De er veldig nær oss kulturmessig. Jeg tenker vi likevel må tilpasse oss landet vi flytter til. Hadde vi fått bygget kirker i muslimske land?

Mener du da at det er greit å være norsk i Sverige?  Det finnes kirker i muslimske land.  Bosnia f.eks.  Mener du at man skal skifte religion når man flytter til andre land?

Savannah skrev (5 minutter siden):

Mener du da at det er greit å være norsk i Sverige?  Det finnes kirker i muslimske land.  Bosnia f.eks.  

Hvordan står det til med de kristne i de fleste muslimske land? Hvor mange kirker er brent siste året?

Anonymkode: d3821...286

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvordan står det til med de kristne i de fleste muslimske land? Hvor mange kirker er brent siste året?

Jeg aner ikke hvor mange kirker er brent.  Det står dårlig til med kristne i flere muslimske land, men det er stor forskjell mellom land.

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Akkurat det burde du nok følge mer på.

Jeg er imot brenning av det ene og det andre.  Jeg har ingen oversikt heller over hvor mange koranbrenninger har vært.

Worriesome Plenty 2

Var vel 21 kirker som ble brent i Pakistan for en måned eller to siden da noen slang ut en beskyldning om at kristne hadde skrevet ukvemsord i en koran.

De er ikke for mangfold disse islamistene.

Savannah skrev (26 minutter siden):

Jeg er imot brenning av det ene og det andre.  Jeg har ingen oversikt heller over hvor mange koranbrenninger har vært.

Sier litt når du ikke klarer se forskjell på brenning av bøker og bygninger.

UtakknemligDiva
Savannah skrev (På 17.9.2023 den 15.48):

Jeg aner ikke hvor mange kirker er brent.  Det står dårlig til med kristne i flere muslimske land, men det er stor forskjell mellom land.

Nå svarer du akkurat det samme som jeg skrev litt over, bare formulert annerledes. Det er forskjell på land ja. Men hvor mange moskeer blir bygget i vesten, i forhold til hvor mange kirker som bygges i østen? Og hvor mange vestlige land forbyr religiøse plagg, i forhold til som forbyr kvinner å bruke singlet og shorts?

Worriesome Plenty 2

Men er de som er valgt inn fra Sentrum konservative muslimer eller er de woke avhoppere fra krf? Dette vil si noe om de er kapret eller ikke. Det mest logiske partiet en konservativ muslim kunne stemme på er jo KrF. De har sosialkonservative holdninger.

90tallsbarn skrev (14 timer siden):

Nå svarer du akkurat det samme som jeg skrev litt over, bare formulert annerledes. Det er forskjell på land ja. Men hvor mange moskeer blir bygget i vesten, i forhold til hvor mange kirker som bygges i østen? Og hvor mange vestlige land forbyr religiøse plagg, i forhold til som forbyr kvinner å bruke singlet og shorts?

Jeg kan ikke si at tall opptar meg noe særlig i denne sammenhengen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...