Gå til innhold

Følelsene av å være en person som folk ikke liker og at det jeg ser og gjør blir så dumt

Anbefalte innlegg

Jeg var på ett slikt aktivitetssenter for psykisk syke i dag og det var første gang jeg var der. Folkene der var kjempehyggelige, men jeg klarer ikke legge fra meg den tanken om at jeg er en slik person som folk ikke liker. Også at jeg føler alt jeg sier og gjør blir så dumt. Jeg vil jo så gjerne fortsette gå dit og kanskje bli kjent med de andre der, så jeg bare lurer på hvordan kan jeg klare å legge fra meg disse negative tankene og følelsene som jeg har om meg selv?

Anonymkode: eb808...840

Fortsetter under...

Så nå at det ble en skrivefeil i overskriften, det skulle så klart stå "...og at det jeg sier og gjør blir så dumt" ikke ser. Hehe.

Jeg tror du må jobbe med det over tid. De tankene vil melde seg når du er der og sikkert på forhånd også.

Hvis det gjør at du får angst så vil jeg anbefale at du jobber med å kontrollere pusten og roe kroppen hvis den spenner seg. Får man kontroll på slik fysisk uro blir det lettere å jobbe med tankene etterpå.

Når det kommer til at du føler ingen liker deg eller det du sier så vær oppmerksom på at det er vel så mye en følelse som styrer tanken enn tanken som styrer følelsen. Med andre ord kan du øve deg på å se om du klarer å ta inn signaler/kjenne i kroppen at personene vil deg vel. På en slik måte kan man bryte mange mønster, men det krever gjerne repetisjon og at man står i vanskelige, men håndterbare situasjoner over litt tid.

Lykke til!

Anonymkode: 22d83...936

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror du må jobbe med det over tid. De tankene vil melde seg når du er der og sikkert på forhånd også.

Hvis det gjør at du får angst så vil jeg anbefale at du jobber med å kontrollere pusten og roe kroppen hvis den spenner seg. Får man kontroll på slik fysisk uro blir det lettere å jobbe med tankene etterpå.

Når det kommer til at du føler ingen liker deg eller det du sier så vær oppmerksom på at det er vel så mye en følelse som styrer tanken enn tanken som styrer følelsen. Med andre ord kan du øve deg på å se om du klarer å ta inn signaler/kjenne i kroppen at personene vil deg vel. På en slik måte kan man bryte mange mønster, men det krever gjerne repetisjon og at man står i vanskelige, men håndterbare situasjoner over litt tid.

Lykke til!

Tusen takk for svar. Du kommer med veldig gode rådd, og jeg setter pris på det. Jeg skal forsøke så godt jeg klarer å jobbe med det, kanskje jeg egentlig burde tatt det opp med behandler også?

Ja, det høres fornuftig ut!

Synes det er tøft av deg å gjøre dette. Dette kan være en kjempemulighet for å skape utvikling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...