Gå til innhold

Nå er det ny Covid skremsel

Anbefalte innlegg

«Halve Norge vil bli smittet»! Jeg klarer ikke ta det her seriøst. Hvordan har de klart å regne seg frem til at 50% vil bli smittet. De andre 50% vil altså ikke bli smittet. 
Da kommer det vel an på om du er en halvtom eller halvfull person, hvordan du ser det.

Jeg håper for pokker ikke at det blir enda en lockdown og nye runder med vaksinepress?

Anonymkode: dc4da...6d6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475119-n%C3%A5-er-det-ny-covid-skremsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

«Halve Norge vil bli smittet»! Jeg klarer ikke ta det her seriøst. Hvordan har de klart å regne seg frem til at 50% vil bli smittet. De andre 50% vil altså ikke bli smittet. 
Da kommer det vel an på om du er en halvtom eller halvfull person, hvordan du ser det.

Jeg håper for pokker ikke at det blir enda en lockdown og nye runder med vaksinepress?

Slapp av og ignorer medias hysteri.

Anonymkode: 4335a...cfe

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Med mindre viruset har mutert til noe helt annet og farligere vil det garantert ikke skje. Covid er over i Norge, det er opplest og vedtatt, også i norsk media. 

For mange fortoner covid seg nå som en helt vanlig forkjølelse. No big deal! Jeg var nettopp hos fastlegen og orienterte om at jeg hadde covid og spurte da selvsagt om jeg skulle benytte munnbind. «Hel overflødig» svarte fastlegen. Har dog mistet smak- og luktesans, men regner med at det er på plass igjen ganske snart.

Men dette betyr ikke at enkelte ikke kan slite både med selve sykdommen og senvirkninger. Innlegget var ment som et motsvar til altfor stor engstelse for covid slik den primært fortoner seg nå.

Anonymkode: c55ac...de5

Annonse

Det er mulig å estimere hvor mange som blir syke og hvor mange som dør. 
vi vil nok ikke få en lignende lockdown som tidligere, fordi forskning viste at den ikke hadde så stor effekt som ønsket. 
Vi får være fornuftige og ta tilbudt vaksine. Dessuten bør vi for alltid holde på den forbedrede håndhygiene vi hadde under pandemien. 

Drømmeautomat skrev (13 timer siden):

Med mindre viruset har mutert til noe helt annet og farligere vil det garantert ikke skje. Covid er over i Norge, det er opplest og vedtatt, også i norsk media. 

Det har mutert. Det er ikke over, og det er ikke opplest og vedtatt. Akkurat som med influensa vet vi ikke hvor farlig mutasjonen er før en stor mengde personer har blitt syke. 

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Flytt heller til et av de land som ikke var så hippen på vaksine og lock down da, problem løst.

Anonymkode: 43a6f...3da

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Flytt heller til et av de land som ikke var så hippen på vaksine og lock down da, problem løst.

Noe av det dummeste jeg leser. Man må ha noe å livnære seg på i utlandet også. Skal man få jobb må man lære seg språket, og de som bor i landet fra før står nok først i kø. 

kupton skrev (14 timer siden):

Det har mutert. Det er ikke over, og det er ikke opplest og vedtatt. Akkurat som med influensa vet vi ikke hvor farlig mutasjonen er før en stor mengde personer har blitt syke. 

Jeg er klar over og enig i alt dette. Poenget mitt er at man tar vel lett på Covid i Norge nå. 

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Noe av det dummeste jeg leser. Man må ha noe å livnære seg på i utlandet også. Skal man få jobb må man lære seg språket, og de som bor i landet fra før står nok først i kø. 

Ta en telefon da, til de land som ikke var like på som det Norge var. Så kan du jo høre hvordan det fungerte for dem

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...