Gå til innhold

Hvor lenge varer matsuget ved avrusning? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Er på avrusning dag tre. Har fortsatt abstinenser. Vil ikke kalle dem høye. Noe høyt blodtrykk og puls, en god del tremor og rastløshet og innimellom hodepine samt nattesvette. Dette får jeg medisiner mot. 

Men matsuget er helt jævlig. Jeg vil ha mat/snop HELE tiden! Og det er vanskelig å avlede seg da jeg er innelåst. Får en og annen gåtur bare. 

Fortsetter under...

Du bør kjøpe grønnsaker og frukt som du kan ha på rommet. Førstepri nå er jo å jobbe for å bli rusfri, men det er også viktig å få i.seg næring. Det beste du kan spise er det nevnte, ikke kjeks, snop og snacks- men det er viktig å unne seg litt nå og da. 

Det er vanlig å spise mye på avrusning. Det er ikke annet å gjøre enn å holde seg i skinnet. Så kan du knaske gulrøtter og reddiker isteden. Men seriøst- det er det beste. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er nok ikke så mange med erfaring med alkoholisme og narkomani her. 

Anonymkode: cfdbf...593

Noen er det. Jeg er ikke akkurat unik. Og det heter ikke narkomani. Det heter rusavhengighet. 

Kashmir skrev (1 time siden):

Du bør kjøpe grønnsaker og frukt som du kan ha på rommet. Førstepri nå er jo å jobbe for å bli rusfri, men det er også viktig å få i.seg næring. Det beste du kan spise er det nevnte, ikke kjeks, snop og snacks- men det er viktig å unne seg litt nå og da. 

Det er vanlig å spise mye på avrusning. Det er ikke annet å gjøre enn å holde seg i skinnet. Så kan du knaske gulrøtter og reddiker isteden. Men seriøst- det er det beste. 

Jeg har druer, men det er jo litt sukker i da. 

Ja vet det er vanlig, men vil gjerne unngå det. Det er veldig vanskelig å holde seg i skinnet. Men målet må være å kun spise snop lørdager. 

Everybody skrev (10 minutter siden):

Hva med å drikke sukkerfri brus?

Jeg har kjøpt sukkerfri cola. Det hjelper litt. 

Men du har jo vært avruset under opphold på psykiatrisk flere ganger. Du har jo blitt anbrakt psyk mottaket etter utagering i rus på byen. Så da har du fått noen dager eller en uke uten rus da. Da har du vel selv erfaringer med hvor lang tid det tar. 

Anonymkode: cfdbf...593

Annonse

Glitter skrev (2 timer siden):

Noen er det. Jeg er ikke akkurat unik. Og det heter ikke narkomani. Det heter rusavhengighet. 

Jeg har druer, men det er jo litt sukker i da. 

Ja vet det er vanlig, men vil gjerne unngå det. Det er veldig vanskelig å holde seg i skinnet. Men målet må være å kun spise snop lørdager. 

Jeg har kjøpt sukkerfri cola. Det hjelper litt. 

Husk at det var utrolig mye kalorier i all ølen du drakk også da. 

Jeg er tilbøyelig til å tenke at om du spiser litt ekstra nå en periode og ikke drikker øl, så kommer det til å gå helt greit 😊

ISW skrev (8 timer siden):

Husk at det var utrolig mye kalorier i all ølen du drakk også da. 

Jeg er tilbøyelig til å tenke at om du spiser litt ekstra nå en periode og ikke drikker øl, så kommer det til å gå helt greit 😊

Ja øl er absolutt en stor synder for mine 16 kg opp. 

Men om jeg spiser 1000 kcal i snop per dag så vil vektoppgangen fortsette. 😅 klarte å la det vær i går da, men i dag er det lørdag da. 😛

Glitter skrev (1 minutt siden):

Drikker sukkerfri brus og vi får gratis farris her. :)

Det er bra :) Jeg har gått ned 17 kilo og drukket mye sukkerfri brus så det hjelper på søt suget og fyller opp så jeg føler meg mett. 

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Det er bra :) Jeg har gått ned 17 kilo og drukket mye sukkerfri brus så det hjelper på søt suget og fyller opp så jeg føler meg mett. 

Jeg får ikke drukket mye for er bare butikktur to ganger i uken. Prøver å kjøpe inn et par flasker, men. Hjemme drikker jeg jo 1,5 l daglig. 

Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg får ikke drukket mye for er bare butikktur to ganger i uken. Prøver å kjøpe inn et par flasker, men. Hjemme drikker jeg jo 1,5 l daglig. 

Du får handle inn stort da og noen farris har vel smak? 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...