Gå til innhold

Oppstart cipralex

Anbefalte innlegg

Trinity80 skrev (20 minutter siden):

Ja jeg følte meg nesten psykotisk. Kjente ikke igjen eget speilbilde osv. var ikke i egen kropp. livet var bare stress.

Det ble bedre/ verre/ fremover og tilbake før det ble stabilt og jeg var hvor jeg pleide å være. Har fremdeles bittelitt angst, men kjenner det da igjen og stresser ned og det går veldig fint☺️ Hadde aldri trodd det mens det holdt på den gangen. 

Ok ja huff, men det ble altså også forverret ved oppstart og en stund fremover.. jeg føler nemlig det har låst seg helt sånn for meg nå.

Anonymkode: 2a483...3bd

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Kan jo likegjerne være at jeg ikke har fått noe effekt enda, evt at bedringen er sånn,  eller at bivirkningene økt angst osv er litt opp og ned ift andre svingninger 🤷‍♀️

Ja du må gå på de lenger for å si om de fungerer for deg eller ikke. 

Annonse

Trinity80 skrev (11 timer siden):

Ja du må gå på de lenger for å si om de fungerer for deg eller ikke. 

Må prøve å hæle litt til. Bare sliter med det der å være så frakobla meg selv og alt, men betryggende å høre at du også vsr sånn og at det faktisk kan være angst- som da også blir verre de første ukene.. altså at de symptomene ble verre for det føles jo ikke som angst nødvendigvis 

• 7 måneder senere...
Trinity80 skrev (På 16.9.2023 den 20.40):

Man skal håpe og ha litt pågangsmot. Det er helt jævlig å stå i det, og medisinering i sånne tilfeller er helt nødvendig sa lege/ psykiater til meg den gangen.

Jeg merket noe men lite bedring etter to uker. Først ble jeg verre, spesielt mtp angsten. Sakte ble det bedre. Etter 4-6 uker hadde jeg det betydelig bedre. Dette er normalen for de fleste antidepressiva. Cipralex hjalp meg også med den ekstreme angsten i tillegg til depresjonen, pluss ekstrem tankekjør. Nå er jeg meg selv igjen føler jeg☺️ Ikke følelsesmessig avflatet eller alt det andre jeg var redd for. Har også mye mer energi. Sover litt dårlig, men det funker fjell for meg uansett. Tilbake i jobb er jeg også. 

Jeg skiftet fra Efexor til Cipralex nettopp. Først ei uke med 10mg og nå 15mg i tre uker. Fikk økt tankekjør/angst/OCD med en gang jeg begynte og det har bare fortsatt til nå. Helt vilt på morningen når jeg våkner før jeg står opp. Husker du hvor lenge det gikk før de gode virkningene begynte å komme? Begynner å bli litt desperat her kjenner jeg..

Trinity80
kaNor skrev (1 time siden):

Jeg skiftet fra Efexor til Cipralex nettopp. Først ei uke med 10mg og nå 15mg i tre uker. Fikk økt tankekjør/angst/OCD med en gang jeg begynte og det har bare fortsatt til nå. Helt vilt på morningen når jeg våkner før jeg står opp. Husker du hvor lenge det gikk før de gode virkningene begynte å komme? Begynner å bli litt desperat her kjenner jeg..

For meg tok det ca. 3-4 uker til jeg merket litt effekt. God effekt etter 6-7 uker, og full effekt etter flere måneder. Så man kan ikke skynde seg med dette dessverre.

Du bør nok ha bedre oppfølging for å få den informasjonen her, sånn at du er tryggere i det enn det pr nå. Hva får du av hjelp?

Trinity80 skrev (34 minutter siden):

For meg tok det ca. 3-4 uker til jeg merket litt effekt. God effekt etter 6-7 uker, og full effekt etter flere måneder. Så man kan ikke skynde seg med dette dessverre.

Du bør nok ha bedre oppfølging for å få den informasjonen her, sånn at du er tryggere i det enn det pr nå. Hva får du av hjelp?

Psykiater hos DPS, men lite beroligende info om tiden det tar før det virker, bare at det skal evalueres etter 4 uker. Har kanskje merket litt mindre angst nå i perioder enn når det sto på som verst, men man mister liksom fotfestet helt og mister trua midt i stormens øye.

Trinity80
kaNor skrev (1 time siden):

Psykiater hos DPS, men lite beroligende info om tiden det tar før det virker, bare at det skal evalueres etter 4 uker. Har kanskje merket litt mindre angst nå i perioder enn når det sto på som verst, men man mister liksom fotfestet helt og mister trua midt i stormens øye.

Ja det kjenner jeg meg igjen i. Men det viktigste er å forholde seg rolig i uroen. Ingen som kan gi deg fasitsvar, det er kroppen som må respondere før man tar neste steg. Betryggende å høre at du følges opp. 

Om du har merket litt mindre angst synes jeg det høres lovende ut. Man merker bedring veldig subtilt i starten. Tidsvinduene med bedring blir større og større. Men det tar virkelig tid. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...