Gå til innhold

Dere som har gått til privat behandler

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Kommuniserte ikke mellom timer. Unntak var da jeg klikket på henne fordi jeg lurte på om hun hadde meldt meg til bv anonymt. Da ble det sms et par ganger frem om tilbake. Men da hadde jeg allerede sluttet hos henne. 

Jeg tenker at man ikke kommuniserer utenom timer. Det får holde om de klarer holde fokus på deg i selve timene. SÅ viktig er man faktisk ikke, at man bryr dem utenom. 

Anonymkode: 1a04b...881

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kommuniserte ikke mellom timer. Unntak var da jeg klikket på henne fordi jeg lurte på om hun hadde meldt meg til bv anonymt. Da ble det sms et par ganger frem om tilbake. Men da hadde jeg allerede sluttet hos henne. 

Jeg tenker at man ikke kommuniserer utenom timer. Det får holde om de klarer holde fokus på deg i selve timene. SÅ viktig er man faktisk ikke, at man bryr dem utenom. 

Var det hun som hadde meldt BV? På hvilket grunnlag?

Anonymkode: ce237...5f2

Everybody skrev (23 minutter siden):

Hvorfor blir man meldt til barnevernet bare man er i psykiatrien og har barn?

Det blir man ikke. Det er et meget lite mindretall hvor en sender bekymringsmelding. Av polikliniske pasienter er det sannsynligvis mindre enn en prosent.

Martine skrev (1 time siden):

Jeg har mulighet til å ta kontakt på sms og mail mellom timene. Det hender vi kommuniserer via video også hvis det er noe som haster. 

Så bra! Kan jeg spørre hvorfor via video?

Annonse

Martine skrev (34 minutter siden):

Jeg må kommunisere på tegnspråk så derfor bruker vi video i stedet for tlf 😊

Følges du opp av teamet for hørselshemmede på Gaustad eller gir de veiledning til din terapeut lokalt?

Jeg synes tjenesten om psykiatrisk hjelp for hørselshemmede, blant annet, er utrolig bra. Med sansetap står en overfor en annen hverdag som andre tar som en selvfølge...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var det hun som hadde meldt BV? På hvilket grunnlag?

Nei. Dvs den ene gangen fant jeg aldri ut hvem det var, men jeg mistenkte det var henne, derav den uvanlige kontakten via sms. 

kupton skrev (2 timer siden):

Det blir man ikke. Det er et meget lite mindretall hvor en sender bekymringsmelding. Av polikliniske pasienter er det sannsynligvis mindre enn en prosent.

Jeg er blitt meldt av behandler tre ganger. To ganger var jeg på poliklinisk, en gang lagt inn. Sakene ble alltid henlagt. Såvidt jeg vet er det nemlig hverken ulovlig å være deprimert eller slite med selvmordstanker i dette landet. Men det skjer altså. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er blitt meldt av behandler tre ganger. To ganger var jeg på poliklinisk, en gang lagt inn. Sakene ble alltid henlagt. Såvidt jeg vet er det nemlig hverken ulovlig å være deprimert eller slite med selvmordstanker i dette landet. Men det skjer altså. 

Det har ingenting med lovlighet å gjøre - kun omsorgsevne. 

Eva Sofie skrev (38 minutter siden):

Følges du opp av teamet for hørselshemmede på Gaustad eller gir de veiledning til din terapeut lokalt?

Jeg synes tjenesten om psykiatrisk hjelp for hørselshemmede, blant annet, er utrolig bra. Med sansetap står en overfor en annen hverdag som andre tar som en selvfølge...

Nei, men psykologen som jeg går til bruker tegnspråk  :) 

Jeg var innlagt på Gaustad  for lenge siden da det var en dagavdeling for døve der. Jeg var innlagt på en annen post, men var på døveavdelingen på dagen. De hadde ikke så mye kompetanse på det jeg slet med, og jeg var i tillegg feildiagnostisert så opplevelsen var ikke god (uten at det nødvendigvis var noen sin feil). Om jeg skal tro det psykologen min sier som har god kjennskap til de på Gaustad  ville jeg nok hatt en helt annen opplevelse i dag. 

kupton skrev (13 timer siden):

Det har ingenting med lovlighet å gjøre - kun omsorgsevne. 

Nettopp. Derfor blir sakene henlagt. Men de sendes jo på bakgrunn av psykisk helsestasjon. Så... 

Her må en vite litt om hva dette går ut på. Helsepersonelloven pålegger helsepersonell å melde bekymring til barnevernet hvis det er tvil om barnet har det bra. Helsepersonelloven §33. Dette uttrykker kun en bekymring og er ikke et bevis på at det er noe galt. Det er barnevernet som skal undersøke saken. Som de fleste forstår, skal en heller melde for ofte enn for sjelden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...