Gå til innhold

Jeg er så redd for at terapeuten mim skal kjede seg når jeg er hos han

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

At det står i veien for selve terapien. Er også redd for at han ikke skam like meg. Andre som kjenner på det samme?

Anonymkode: 4c9cc...e0f

Skal

Anonymkode: 4c9cc...e0f

De terapeutene som ender opp med å like eller ikke like en pasient har et stort problem. De som kommer til terapi har gjerne alvorlige problemer som gjør at man kan oppføre seg på måter så man ikke blir likt.

Det er ikke din oppgave å gjøre deg likt for terapeut, det er terapeuten sin oppgave å hjelpe deg slik at du får det bedre med deg selv og også kanskje blir bedre likt av andre når du får det bedre.

Er det deg som også føler skam når du går til samtale? Ref. tråd fra forleden. Jeg svarte der også.

Ja. Er litt "redd" for det, men egentlig er det en grunnleggende forventing jeg har også.  Tror behandler gjør sitt beste for å ikke la det synes, men har sett tegn på trøtthet og tap av fokus. Gjesping osv. Skjønner det godt da, og blir ikke sint. Blir kanskje ørbittelitt skuffet, men det får være. Jeg forventet ikke ekte engasjement men håper at det denne gangen kommer noe ut av samtalene. 

Tror du blir avsluttet om problemene dine ikke er prekære nok, så ikke tenk på det. Men at behandleren bryr seg om deg personlig kan vi ikke forvente. Regner med at vedkommende er profesjonell og holder kjedsomheten for seg selv ;)

Anonymkode: 3a6e7...969

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...