Gå til innhold

@kupton. Hva tenker du om å bytte ut AD med Litium?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Lamictal og Abilify

Anonymkode: f042e...844

Da tviler jeg på at bytte til bare litium støttes av behandler. Men du kan jo spørre. Du sliter mest med depresjoner  og de behandles best med Lamictal pluss eventuelt AD eller AP. Bivirkningsprofilen til litium er noe dritt og ikke noe å utsette deg for om du ikke behøver. Hardere for kroppen med bare litium enn Lamictal pluss Abilify, ref ønsket om å ikke ville gå på mange medikament. 

Anonymkode: 364de...736

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da tviler jeg på at bytte til bare litium støttes av behandler. Men du kan jo spørre. Du sliter mest med depresjoner  og de behandles best med Lamictal pluss eventuelt AD eller AP. Bivirkningsprofilen til litium er noe dritt og ikke noe å utsette deg for om du ikke behøver. Hardere for kroppen med bare litium enn Lamictal pluss Abilify, ref ønsket om å ikke ville gå på mange medikament. 

Anonymkode: 364de...736

Hva er behandlingsprofilen til Litium?

Annonse

Det er ikke slik at det som på papiret fungerer best (og derfor er førstevalg ved en gitt diagnose) har ønsket effekt på alle med den diagnosen. Da kan litium være et alternativ, men jeg vil anta at behandler vil foreslå å legge til AD i første omgang. Hvis det ikke fungerer, kan det hende at litium kommer opp som en mulighet. Noen bruker det i kombinasjon med Lamictal.

Annonse

kupton skrev (1 time siden):

Hvis det med færre medikamenter er eneste begrunnelse, ville jeg lagt bort tanken.

Jeg ville selv heller tatt to tabletter en gang om dag enn en tabl morgen og kveld og i tillegg blodprøve hver 3. måned.

Hva er begrunnelsen for at du vil ta to i slengen? Jeg har tatt to ganger daglig.

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hva er begrunnelsen for at du vil ta to i slengen? Jeg har tatt to ganger daglig.

Om du ønsker det, kan du jo ta hele døgndosen med Lamictal og Abilify en gang per døgn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...