Gå til innhold

Hva skjer i slike tilfeller, kupton?

Anbefalte innlegg

Hvis en pasient forteller om drapstanker til behandler eller fastlegen pga frykt etter vonde ting den har opplevd fra andre personer hva skjer da? Altså tanker i seg selv er jo ikke farlige, men bør vel likevel tas på alvor. Bor i en by hvor flere har blitt drept som følger av psykiatri.  

Anonymkode: 22767...428

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475164-hva-skjer-i-slike-tilfeller-kupton/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis en pasient forteller om drapstanker til behandler eller fastlegen pga frykt etter vonde ting den har opplevd fra andre personer hva skjer da? Altså tanker i seg selv er jo ikke farlige, men bør vel likevel tas på alvor. Bor i en by hvor flere har blitt drept som følger av psykiatri.  

Det er nok det samme som med selvmordstanker. Hvor konkrete er tankene? Foreligger det planer eller intensjoner om å drepe noen? 

Jeg, som en relativt frisk person, har levd under konstante trusler og trakassering fra en spesifikk person i mange år for mange år siden. Denne personen har en personlighetsforstyrrelse som gjør at han lever for å plage folk. Jeg er åpen (og har vært åpen med behandler) om at hvis det hadde vært lovlig, så kunne jeg drept han. Jeg ville selvfølgelig aldri drept han for det er ikke lov og livet hans er ikke verdt å sitte i fengsel for. Derfor er ikke dette farlige tanker. 

Everybody skrev (8 minutter siden):

Der ser man hvor viktig konsekvenser av forbrytelser er i et samfunn. Hvis ting ikke får konsekvenser så hadde man drept folk uten å bry seg. @ISW Hvorfor kontaktet du ikke politiet og fikk kontaktforbud på denne personen?

Jeg tror ikke «man» hadde drept folk uten å bry seg. Men kanskje f.eks overgrepsofre hadde drept overgriperne sine, og tilsvarende. Men strengt talt tror jeg nok dette for min del mest er er utslag av å være stor i kjeften. Jeg er nok for snill for å faktisk drepe noen.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er som ISW skriver, en må gå dypere inn i det og vurdere alvorlighetsgraden før en beslutter tiltak.

Annonse

Jeg fortalte det til helsevesenet uten at noe skjedde. I kontakt med politiet sa jeg det også og det resulterte i kroppsvisitasjon hver dag under rettsaken. Når alt kommer til alt hadde jeg ikke klart å bare drepe han. 

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...