Gå til innhold

Hvilken mat hater du?

Anbefalte innlegg

Everybody skrev (11 minutter siden):

Du er den første jeg vet om som ikke liker hamburgere.

Ja, har hørt noen syns det er rart før også. Det SER så godt ut da, med salat og dressing og alt. Så prøvde tilogmed med bacon på fordi det virket ekstra fristende! Men nei... det vokser i munnen og jeg klarer bare ikke 😅

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Du er jammen kresen :) Av alt du har nevnt liker jeg nesten alt, bortsett fra medisterpølser , , prim , syltelabb og fettet på kjøtt.Unntak er fettet på pinnekjøttet. Det er godt hvis det har fått 10 min i stekeovnen først.

Karrysaus er heller ikke spesielt  godt. Fiskeboller er bedre med vanlig hvit saus og sprøstekt bacon på. 

Hehe ja..

Det verste er at den listen nok er mye lengre! Dette var bare «top of mind» i løpet av 5-10 min 😊

Lillemus skrev (2 timer siden):

Jeg hater ikke noe mat, men det er noen ting jeg ikke spiser fordi jeg ikke kommer noen vei med konsistens og/eller smak, som f.eks. oliven og stangselleri og retter med mye sopp, da takker jeg pent for meg.

Jeg eeeeeeelsker oliven!

påskelilje skrev (9 minutter siden):

Jeg klarer ikke peanøtter/peanøttsmør og liker heller ikke rosiner.

Ellers spiser jeg det meste!

Ja, peanøttsmør glemte jeg! Jeg blir kvalm av lukten. Samme med honning, blir kvalm bare jeg kjenner eimen.

UtakknemligDiva
Vhanja skrev (21 minutter siden):

Ja, peanøttsmør glemte jeg! Jeg blir kvalm av lukten. Samme med honning, blir kvalm bare jeg kjenner eimen.

Du er den første jeg har hørt om som blir kvalm av honning! Og jeg har spist masse honning oppå peanøttsmør😉 lukten av peanøttsmør er ikke god nei. Men det er sånn type mat jeg «dessverre» trenger og smaken er grei. 
For å gjøre deg litt mer kvalm. For 3 år siden (tror jeg, under covid) spiste jeg en hel tube med honning pr dag, over flere uker🙂 men gjør ikke det nå. Det er dyrt, og mulig ikke helt bra for tenner og blodsukker.

Annonse

ISW skrev (1 time siden):

Leverpostei

Makrell i tomat (brekker meg nesten bare noen spiser det ved bordet mitt)

Øvrige former for kald fisk (med unntak av enkelte typer sushi) - men f.eks sursild

Fleskepølse

Andre typer kjøttretter med mye synlig fett (skjærer alltid bort fettet etter maten er stekt)

Fettslintrer i kylling

Sylteagurk

Sennep

Sukrin (skal visstnok smake sukker men der smaker helt jævlig)

Lever og annen innmat (dette er etter min mening kattemat)

Lungemos

Falukorv og diverse andre kalde korver. 

Alle former for bløtdyr (skjell, snegler, etc) - mulig unntak for kamskjell hvis det er riktig tilberedt

Får-i-kål

Surkål

Kålrotstappe med pinnekjøtt-fett oppi (æsj, smaker gammel sau). 

Sylte, inkl syltelabb og hodesylte

Medisterpølse

Chevre og andre produkter av geitemelk

Brunost og prim. 

Alle former for pateer

Italiensk salat og andre majonesbaserte salater

Crabsticks (sånne ekle kunstige)

Fiskeboller i karrisaus

Kaviar

Kabaret med erter på boks og reker

Eggesalat

Spaghetti ala capri

Trondhjems soddboller

Smalahove og andre obskure deler av sauen

Røkelaks

Rakfisk!!!!

Finnes det i hele tatt noe du liker?🤭

Sukrin er djevelens verk.  Jeg husker med gru da lavkarbobølgen skylte over og halve slekta serverte kaker og bakst med sukrin og sverget på at det smakte helt likt som sukker.

Hadde helt glemt hvor intenst jeg hater det produktet.

hattifnattus skrev (Akkurat nå):

Sukrin er djevelens verk.  Jeg husker med gru da lavkarbobølgen skylte over og halve slekta serverte kaker og bakst med sukrin og sverget på at det smakte helt likt som sukker.

Hadde helt glemt hvor intenst jeg hater det produktet.

Sukrin er IKKE godt, jeg har en teori der om at noen rett og slett ikke har evnen til å kjenne den kalde, ekle ettersmaken på sukrin for det er jo faktisk noen som hardnakket påstår at det smaker akkurat som sukker. Det gjør det IKKE. Jeg bruker litt Sukrin Gold som en slags erstatning for brunsukker, men da i små-små mengder. Vi spiser karbo-redusert hos oss og har brukt Finesse, men når posen er tom skal vi teste ut et stevia-pulver. :) 

90tallsbarn skrev (2 timer siden):

Jeg kunne aldri spist falukorv. Ei venninne av meg på barneskolen elsket å plage meg med det når hun satt ved siden av meg. Den stanken, og ikke minst hvor ekkel den pølsa ser ut!! 
Hun elsket å vifte med den der mot meg. 
Jeg forstår ikke, jeg begriper bare ikke, og jeg vil nok aldri heller forstå, hvordan noen kan like disse pølsene!! Jeg blir dårlig av å se de, dårlig av lukten, og av å se på at folk spiser det.. 

Helt enig!!

ISW skrev (15 minutter siden):

Brødskive med ost og kokt skinke. Kan utmerket godt gjøres om til det varme måltidet ostesmørbrød etter 60 sek i mikrobølgeovnen 🤭😋

Du høres ut som du er prikk lik eksen min! Bortsett fra at han spiste lungemos ( av alle ting )

Liker du bakte poteter også med tilbehør som skinke, kjøtt og vafler? ikke siste som tilbehør da 😀

Endret av Kashmir

Annonse

Lillemus skrev (38 minutter siden):

Sukrin er IKKE godt, jeg har en teori der om at noen rett og slett ikke har evnen til å kjenne den kalde, ekle ettersmaken på sukrin for det er jo faktisk noen som hardnakket påstår at det smaker akkurat som sukker. Det gjør det IKKE. Jeg bruker litt Sukrin Gold som en slags erstatning for brunsukker, men da i små-små mengder. Vi spiser karbo-redusert hos oss og har brukt Finesse, men når posen er tom skal vi teste ut et stevia-pulver. :) 

Ja det er mulig. Jeg syns det smakte som å slikke på kaldt metall ute på vinteren 🫠

Sukrin gold og finesse har jeg prøvd og de er blant de bedre alternativene, men jeg baker ikke med det, har kun i typ en teskje i sauser og dressinger og da blir mengden så liten at det smaker ganske greit.

Stevia har jeg testet og var ikke så glad i det heller, men det er mulig det er andre alternativer på markedet enn den jeg prøvde for 10-11 år siden.

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Du høres ut som du er prikk lik eksen min! Bortsett fra at han spiste lungemos ( av alle ting )

Liker du bakte poteter også med tilbehør som skinke, kjøtt og vafler? ikke siste som tilbehør da 😀

Jeg spiste mye bakt potet på Tons of Rock i fjor. Men ble til slutt kvalm av overdoser av kryddersmør og ost! 

Vafler er godt 😋

hattifnattus skrev (1 minutt siden):

Ja det er mulig. Jeg syns det smakte som å slikke på kaldt metall ute på vinteren 🫠

Sukrin gold og finesse har jeg prøvd og de er blant de bedre alternativene, men jeg baker ikke med det, har kun i typ en teskje i sauser og dressinger og da blir mengden så liten at det smaker ganske greit.

Stevia har jeg testet og var ikke så glad i det heller, men det er mulig det er andre alternativer på markedet enn den jeg prøvde for 10-11 år siden.

Sukrin er et alkohol - og fordamper og etterlater seg kulde i munnen. Dette sammen med den delikate smaken av metall gir denne gastronomiske opplevelsen du beskriver.

Dorthe skrev (1 minutt siden):

All innmaten i et lam etter at de har grillet lammet  😉

Oh. Jeg syns ikke lukt av lam er godt, og det ser ikke sånn umiddelbart godt ut. Men jeg ville smakt og utelukker ikke at jeg hsdde likt det. Tror jeg 🙂

hattifnattus skrev (18 minutter siden):

Det er det så absolutt! Jeg spiste lavkarbo i ett års tid rund 2010 og et var noe helt annet enn det er i dag. :) I dag finnes det mengder med varer man kan bruke, men jeg orienterer meg mer mot ordentlig, ren mat uten så mye tilsetningsstoffer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...