Gå til innhold

Hvilken mat hater du?

Anbefalte innlegg

Kashmir skrev (5 minutter siden):

Oh. Jeg syns ikke lukt av lam er godt, og det ser ikke sånn umiddelbart godt ut. Men jeg ville smakt og utelukker ikke at jeg hsdde likt det. Tror jeg 🙂

Jeg er heller ikke så glad i lam og lager det aldri.  Og synes det er litt synd at folk inviterer til får-i-kål på høsten.  Jeg spiser det, men nyter det ikke.

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
hattifnattus skrev (27 minutter siden):

Ja det er mulig. Jeg syns det smakte som å slikke på kaldt metall ute på vinteren 🫠

Sukrin gold og finesse har jeg prøvd og de er blant de bedre alternativene, men jeg baker ikke med det, har kun i typ en teskje i sauser og dressinger og da blir mengden så liten at det smaker ganske greit.

Stevia har jeg testet og var ikke så glad i det heller, men det er mulig det er andre alternativer på markedet enn den jeg prøvde for 10-11 år siden.

Sukring føles kaldt i munnen ja. Det er sånn sunnhetshysterikerne spiser. Man kan egentlig like gjerne la være å bruke søtning i det hele tatt, fordi jeg synes ikke det gir noe søtning. Eneste er litt Sukrin Gold, som kan fungere som «smeltet sukker/karamellsaus». 

Finesse er søtere enn sukker. Jeg skulle lage creme brulee i fjor. Jeg glemte helt at man skulle bruke halve mengden.. gjett om det ble altfor søtt! Finesse skal visst ikke skade tennene, og påvirker blodsukkeret mindre, så jeg bruker det av den grunn. Men man blir eeeekstremt tørst av det!!! 

Stevia smaker liksom litt søt lakris synes jeg. Og det er ikke så godt.. 

UtakknemligDiva
ISW skrev (49 minutter siden):

Helt enig!!

Jeg har ikke engang smakt på det. Har du? 
Altså… jeg forstår ikke hvordan de pølsene har klart å eksistere i butikkenes hyller i over 20 nå!! Den eksisterte mens jeg gikk på barneskolen, og den eksisterer enda! 
Jeg brekker meg egentlig bare jeg tenker på den. Hva er det for noe? Har ikke googlet.. 

Men er det gris som bare har blitt smadret sammen til noe svampeaktig kjøtt? 

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Du er den første jeg har hørt om som blir kvalm av honning! Og jeg har spist masse honning oppå peanøttsmør😉 lukten av peanøttsmør er ikke god nei. Men det er sånn type mat jeg «dessverre» trenger og smaken er grei. 
For å gjøre deg litt mer kvalm. For 3 år siden (tror jeg, under covid) spiste jeg en hel tube med honning pr dag, over flere uker🙂 men gjør ikke det nå. Det er dyrt, og mulig ikke helt bra for tenner og blodsukker.

Skive med peanøttsmør OG honning må være mitt mareritt. 😅

Jeg kan like honning i sjeldne tilfeller. F.eks nå er jeg syk og har vondt i halsen, da er det bare Repsils Sitron & Honning som gjelder, vil ikke ha noen annen smak. Når jeg er frisk, så liker jeg dem ikke noe særlig.

90tallsbarn skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke engang smakt på det. Har du? 
Altså… jeg forstår ikke hvordan de pølsene har klart å eksistere i butikkenes hyller i over 20 nå!! Den eksisterte mens jeg gikk på barneskolen, og den eksisterer enda! 
Jeg brekker meg egentlig bare jeg tenker på den. Hva er det for noe? Har ikke googlet.. 

Men er det gris som bare har blitt smadret sammen til noe svampeaktig kjøtt? 

Nei, har ikke smakt det og skal ikke gjøre det heller. Jeg synes den pølsa ligner på en penis. 

Her er innholdet:

https://www.gilde.no/produkter/000000005000000472

ISW skrev (3 minutter siden):

Nei, har ikke smakt det og skal ikke gjøre det heller. Jeg synes den pølsa ligner på en penis. 

Her er innholdet:

De er ganske billige så jeg bruker dem noen ganger som godbiter til hunden. 😅

Annonse

UtakknemligDiva
ISW skrev (11 minutter siden):

Nei, har ikke smakt det og skal ikke gjøre det heller. Jeg synes den pølsa ligner på en penis

Her er innholdet:

😂🤣🤣 er det det som er grunnen til at du synes den er ekkel? 

For min del vet jeg ikke hva den ligner på. Den er bare ekkel! Føler liksom de bare har tatt tilfeldige deler av grisen og knust det sammen til denne ekle rosa svampeaktige massen🤢

Dorthe skrev (28 minutter siden):

Jeg er heller ikke så glad i lam og lager det aldri.  Og synes det er litt synd at folk inviterer til får-i-kål på høsten.  Jeg spiser det, men nyter det ikke.

Første gang jeg fikk får- i - kål så satt jeg bare og såå på maten 😅 jeg vet ikke. Det var grått kjøtt, poteter koktihjæl og sånn tynn saus med pepperkorn. Jeg visste ikke om de tullet med meg 😀 men jeg spiste det, og det var ikke så verst. Det må jeg si. Men det er en rar rett! Veldig rar. Jeg må si at jeg likte kjøttkaker og lapskaus bedre da 🙂

90tallsbarn skrev (2 minutter siden):

😂🤣🤣 er det det som er grunnen til at du synes den er ekkel? 

For min del vet jeg ikke hva den ligner på. Den er bare ekkel! Føler liksom de bare har tatt tilfeldige deler av grisen og knust det sammen til denne ekle rosa svampeaktige massen🤢

Nei egentlig ikke. Jeg har jo strengt talt en selv. Men det er ikke noe jeg har lyst til å spise 😅

Produksjonsprosessen er egentlig grei. Du bruker en råvare som består av svinekjøttavskjær og oksekjøttavskjær blandet med svinefett (nam), kverner det, blander med potetmel, krydder og vann, stapper det inn i en kunstig tarm og koker det noen timer. Så sendes det ut i butikk til folkets glede.

UtakknemligDiva
ISW skrev (7 minutter siden):

Nei egentlig ikke. Jeg har jo strengt talt en selv. Men det er ikke noe jeg har lyst til å spise 😅

Produksjonsprosessen er egentlig grei. Du bruker en råvare som består av svinekjøttavskjær og oksekjøttavskjær blandet med svinefett (nam), kverner det, blander med potetmel, krydder og vann, stapper det inn i en kunstig tarm og koker det noen timer. Så sendes det ut i butikk til folkets glede.

🤮

Lillemus skrev (51 minutter siden):

Det er det så absolutt! Jeg spiste lavkarbo i ett års tid rund 2010 og et var noe helt annet enn det er i dag. :) I dag finnes det mengder med varer man kan bruke, men jeg orienterer meg mer mot ordentlig, ren mat uten så mye tilsetningsstoffer.

Skjønner! Kanskje jeg skal ta å teste ut Stevia igjen :) 

90tallsbarn skrev (41 minutter siden):

Sukring føles kaldt i munnen ja. Det er sånn sunnhetshysterikerne spiser. Man kan egentlig like gjerne la være å bruke søtning i det hele tatt, fordi jeg synes ikke det gir noe søtning. Eneste er litt Sukrin Gold, som kan fungere som «smeltet sukker/karamellsaus». 

Finesse er søtere enn sukker. Jeg skulle lage creme brulee i fjor. Jeg glemte helt at man skulle bruke halve mengden.. gjett om det ble altfor søtt! Finesse skal visst ikke skade tennene, og påvirker blodsukkeret mindre, så jeg bruker det av den grunn. Men man blir eeeekstremt tørst av det!!! 

Stevia smaker liksom litt søt lakris synes jeg. Og det er ikke så godt.. 

Jeg blir også vanvittig tørst av Finesse. Prøvde å ha det på grøt for en stund siden og det gikk ned flere vannglass en vanlig i løpet av kvelden. 

Nå går ikke jeg på noen spesiell diett da jeg tåler det meste, så når jeg først baker kaker o.l så bruker jeg vanlig sukker da det uten tvil smaker best, men i hverdagen har jeg ofte lett etter litt alternativer om jeg først vil ha noe søtning, og da har sukrin gold utvilsomt vært den som har smakt nærmest

Annonse

Vhanja skrev (3 timer siden):

Ja, peanøttsmør glemte jeg! Jeg blir kvalm av lukten. Samme med honning, blir kvalm bare jeg kjenner eimen.

Og jeg glemte honning. Grusom lukt! Men peanøttsmør er aller verst. Jeg klarer ikke å være i samme rom med noen som spiser det....

Da jeg begynte å lese tråden, tenkte jeg at jeg bare skulle svare «innmat og agurk», men den lange lista til @ISW gjør at jeg legger på lungemos (som vel kanskje også er innmat?), sursild, sylte, og iallfall endel hvite geitoster. Tror neppe jeg hadde likt fleskepølse. 

morsan skrev (7 minutter siden):

Da jeg begynte å lese tråden, tenkte jeg at jeg bare skulle svare «innmat og agurk», men den lange lista til @ISW gjør at jeg legger på lungemos (som vel kanskje også er innmat?), sursild, sylte, og iallfall endel hvite geitoster. Tror neppe jeg hadde likt fleskepølse. 

Liker du ikke agurk 😁?!? Morsomt!

påskelilje skrev (37 minutter siden):

Liker du ikke agurk 😁?!? Morsomt!

Ja, og opp i gjennom årene hører jeg mange si at det er sært. selv om de selv ikke liker en masse ting som jeg liker 😉 Som f eks sylteagurk, oliven, sushi, lam, eller for den saks skyld: peanøttsmør! 😄 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...