Gå til innhold

Kupton/ quetiapin ved krise?

Anbefalte innlegg

Gjest bc888...5fc

Jeg får ikke sove, bruker Cisordinol men det hjelper ikke. Nå fant jeg en pakke quetiapin orifarm (DOSE) som jeg fikk i 2011 med utløpsdato 2014. kan jeg ta quetiapin noen netter for å få sove? Kan det kombineres med Cisordinol eller skal jeg bare ta quetiapin?

Går ikke lenger til psykiater og har fått beskjed at fastlegen har langventetid.

gjør det noe at medisinen er 12 år gammel?

DEtte er ikke et spørsmål om dosering så jeg håper jeg får svar 🙂 

Anonymkode: bc888...5fc

Endret av Rhodiola
for å fjerne presisert dosering av medikament - Rhodiola, mod.
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475215-kupton-quetiapin-ved-krise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 5aa54...46b
Gjest bc888...5fc skrev (4 timer siden):

Jeg får ikke sove, bruker Cisordinol men det hjelper ikke. Nå fant jeg en pakke quetiapin orifarm (DOSE) som jeg fikk i 2011 med utløpsdato 2014. kan jeg ta quetiapin noen netter for å få sove? Kan det kombineres med Cisordinol eller skal jeg bare ta quetiapin?

Går ikke lenger til psykiater og har fått beskjed at fastlegen har langventetid.

Ja selvfølgelig gjør det noe. Medisin er ikke evigvarende. 

Anonymkode: 5aa54...46b

Endret av Rhodiola
redigert for å erstatte sitering av hovedinnlegg med den redigerte versjonen - Rhodiola, mod.
Gjest bc888...5fc skrev (4 timer siden):

Det er en del ting du kan gjøre selv for å finne noen svar. For det første kan du sjekke om de to medikamentene har noen relevante interaksjoner - det gjør du på interaksjoner.no. Deretter kan du lese om dosering på felleskatalogen.no

Når det gjelder medikamenter som har gått ut på dato, så er det litt som med produkter som er merket med "best før, ofte ikke dårlig etter". Sjelden farlig å ta, ikke alltid de er virksomme lenger. 

Endret av Rhodiola
redigert for å erstatte sitering av hovedinnlegg med den redigerte versjonen - Rhodiola, mod.

Hei,

Det er ikke farlig å ta gamle tabletter (ala at tabletten har blitt muggen, osv - slik man ser med mat). Holdbarhetsdatoen betyr bare datoen hvor produsenten ikke lengre kan garantere for effekten.

Tabletter oppbevares mørkt og slipper ikke til luft i blisterpakningen sin. Jeg tror det eneste du kan risikere, er at effekten kanskje er litt dårligere enn ved "ferske" tabletter.

Men med det sagt - jeg synes du skal ta en e-konsultasjon med fastlegen din. Ingen her kan gå gode for kombinasjonen med Cisordinol, og vi vet jo ikke om du brukte Cisordinol da du fikk skrevet ut Seroquel. Fastlegene har gode rutiner på å svare pasientene sine, selv i tider med mye kø for fysisk oppmøte.

Sov godt :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...