Gå til innhold

Behandler som stalker meg

Anbefalte innlegg

Gjest 07670...327

Ok, innrømmer litt clickbait, jeg tror ikke virkelig at behandler stalker meg. Det var bare min første tanke. Men nå når jeg har tenkt over det så tenker jeg det bare er en 'morsom' tilfeldighet. 

Saken er altså den at behandleren jeg hadde da jeg var innlagt på akuttpost da jeg studerte for 3 år siden har nå flyttet til min by. 

Hva om vi møtes igjen?

Anonymkode: 07670...327

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475229-behandler-som-stalker-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 07670...327 skrev (16 timer siden):

Saken er altså den at behandleren jeg hadde da jeg var innlagt på akuttpost da jeg studerte for 3 år siden har nå flyttet til min by. 

Hva om vi møtes igjen?

Anonymkode: 07670...327

Sikker på at det ikke er du som stalker terapeuten? 🤔

Everybody skrev (3 minutter siden):

Ehhhhhhhh, vel, tror du virkelig behandleren din elsker deg så mye at hen følger etter deg til samme by bare fordi du bor der? Har du psykoselidelse eller har du hatt psykoser?

Slemt svar.

Anonymkode: aabfa...4e1

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slemt svar.

Nei, det er ikke slemt svar. Når man tror at behandleren flytter samme sted som en bare på grunn av en selv så har man unormale høye tanker om seg selv eller paranoia. Eller vrangforestillinger.

Everybody skrev (10 timer siden):

Det er vel heller TS som stalker noen når hen har fått greie på at behandleren har flyttet til samme sted?

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor står det hen??????

Det var min tanke også - men ikke bokstavelig ment... Mer at det eksisterer som en tanke i TS sitt hode - ikke at terapeuten gjør det IRL (vil jeg håpe). Det er en grunn til at TS har fått med seg at terapeuten har flyttet. Men - se neste svar...

Jeg synes det er viktig å få sagt en ting i denne sammenheng - reaksjonen, det å savne en terapeut som har fylt en viktig rolle av sitt liv over kanskje flere år, er overhodet ikke uvanlig. Det var en tråd her en av dagene, om å savne sin terapeut, og mange av svarene der var ufine. Det at en savner terapeuten sin/tenker på h*n i ettertid, betyr at terapeutrelasjonen har vært god - men det er viktig å komme seg videre i egen hverdag. Jeg vil tro det særlig kan skje om en har savnet eller savner en trygg relasjon i livet sitt. Jeg selv kan gjenkjenne meg i følelsen/opplevelsen da jeg selv savnet en trygg person i livet. Jeg vil tro det handlet om å bli sett av en annen person - det er et grunnleggende behov vi alle har. Min erfaring er at jeg klarer å fokusere mer på terapiens innhold når fokuset er mindre rettet mot terapeuten som person - men dette er trolig vanskelig å selv bestemme seg for. Men, snakk gjerne med terapeuten om det - de vet garantert om fenomenet og jeg vil tro at de kanskje kan ha et knippe tips i ermet? Det er ingenting å skamme seg over.

Jeg var på et rehabiliteringsopphold (epilepsi) i 5-6 uker for nå 6 års tid siden, og da jeg kom hjem igjen, tok jeg meg selv de to-tre første ukene hjemme i å savne stedet, samværet, ansattet og andre som var på rehabiliteringsoppholdet - jeg tror det kan sammenlignes litt. Jeg savnet fellesskapet, det å ha den felles forståelsen og humoren som en ellers er alene om i "storsamfunnet". Der måtte jeg til sist si til meg selv at "nå må du se fremover istedenfor bakover", men jeg tror det er en del lettere i et slikt tilfelle enn ved en terapeutisk relasjon.

Jeg håper dette har belyst emnet litt mer fra min side.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...