Gå til innhold

Når bør man legge seg inn ved BP1? Kupton og andre

Anbefalte innlegg

De siste 5 dagene har hvordan jeg har det endret seg. Vanligvis sover jeg godt og lenge, men nå sover jeg absolutt ingenting med mindre jeg tar behovsmedisin (tar en type antipsykotika fast, men har en annen jeg også kan ta ved behov). Har heller ikke behov for søvn, og blir ikke trøtt selv om jeg ikke har sovet. Tenker mye fortere, og jeg får kommentarer på at jeg snakker fort. Er rastløs og urolig hele tiden, og det er umulig å slappe av. Er også sint og veldig irritabel. De rundt meg mener at jeg ikke er meg selv. Jeg har bare reagert med sinneutbrudd på deres bekymring. Føler meg av og til veldig fortvilet, og av og til i svært godt humør. Har også mye angst og paranoide tanker som jeg tror på i varierende grad (at noen er ute etter meg. Jeg kjøpte også en billett til utlandet fordi jeg tenkte at jeg måtte rømme landet. Nå er jeg derimot mer usikker på om jeg skal reise). Har også svært høye tanker om meg selv som jeg også tror på i varierende grad (bl.a utvalgt av Gud). Alt dette har gradvis forverret seg de siste dagene, men det svinger. Jeg ble tilbudt innleggelse, men takket nei. Nå er jeg usikker på om det var riktig avgjørelse, av og til er jeg fullstendig overbevist om at jeg er helt frisk, og at alle andre bare ønsker å sabotere for meg. Enkelte øyeblikk slik som nå kan jeg derimot kjenne på litt bekymring angående egen helse. Når bør man krype til korset og legge seg inn? 

Anonymkode: 7e08c...ea1

Fortsetter under...

Jeg synes du bør ta kontakt med dem igjen og be om innleggelse før dette eskalerer. Alternativt kan du ta de medisinene som du mest sannsynlig har fått for å dempe slike symptomer før det utarter. Det går jo an å slå dette ned med medisiner hjemme, hvis du har det. Men innleggelse virker jo egentlig som den  beste løsningen. Lykke til! 

Endret av Solstrim

Var hos lege i går, og skal til lege igjen over helgen. Satser på at det kan vente til det, hvis ikke får jeg kontakte legevakt. Det jeg er redd for er at jeg ikke skal klare å være innlagt, og bare skriver meg raskt ut igjen. Det er ikke lett å ta imot behandling hvis man føler seg helt frisk. Jeg er også veldig irritabel, og det blir litt dumt å gå rundt og kjefte på de ansatte. Sist jeg var innlagt for mani hylte og skrek jeg og var ikke lett å ha med å gjøre. Slik kan man ikke holde på når man er frivillig innlagt.

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Var hos lege i går, og skal til lege igjen over helgen. Satser på at det kan vente til det, hvis ikke får jeg kontakte legevakt. Det jeg er redd for er at jeg ikke skal klare å være innlagt, og bare skriver meg raskt ut igjen. Det er ikke lett å ta imot behandling hvis man føler seg helt frisk. Jeg er også veldig irritabel, og det blir litt dumt å gå rundt og kjefte på de ansatte. Sist jeg var innlagt for mani hylte og skrek jeg og var ikke lett å ha med å gjøre. Slik kan man ikke holde på når man er frivillig innlagt.

Hva sa legen din da? Du har iallfall selvinnsikt og er dermed ikke så manisk at du ikke ser ulempene ved manisk atferd. Tipper behovsmedisin roer raskt ned om du har stor nok dose sånn at innleggelse ikke er nødvendig om du bruker medisiner som du skal ved mani

Anonymkode: a6b98...72d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...