Gå til innhold

Plutselige humørendringer

Anbefalte innlegg

Prøver å bli klok på meg selv for tiden, men det er ikke så lett. Jeg har begynt å få noen merkelige følelser som jeg ikkw finner ut av. 

Eks.: Jeg kan sitte med middagsbordet som vanlig, plutselig får jeg en intens følelse av nedstemthet/ vond følelse. Jeg mister matlysten og klarer ikke å spise. Jeg får en trang til å gå fra bordet slik at jeg kan legge meg ned i senga. Kjenner en slags redsel, energitap, og en slags følelse av at jeg ikke vil noe. 

Eks.2 : Kan sitte og se på tv serier og kose meg, plutselig kommer dette over meg, og all glede er borte. Jeg skriver av TVen da all lyst ble borte. 

Det kjennes ut som en følelse av glad og sint samtidig, motstridende følelser ledsaget av nedrykkhet og uro. Jeg er så forvirret. Dette har skjedd kanskje 10 ganger på 1 måned nå. 

Er det noen som forstår dette

Anonymkode: b0dec...f2a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475292-plutselige-hum%C3%B8rendringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Prøver å bli klok på meg selv for tiden, men det er ikke så lett. Jeg har begynt å få noen merkelige følelser som jeg ikkw finner ut av. 

Eks.: Jeg kan sitte med middagsbordet som vanlig, plutselig får jeg en intens følelse av nedstemthet/ vond følelse. Jeg mister matlysten og klarer ikke å spise. Jeg får en trang til å gå fra bordet slik at jeg kan legge meg ned i senga. Kjenner en slags redsel, energitap, og en slags følelse av at jeg ikke vil noe. 

Eks.2 : Kan sitte og se på tv serier og kose meg, plutselig kommer dette over meg, og all glede er borte. Jeg skriver av TVen da all lyst ble borte. 

Det kjennes ut som en følelse av glad og sint samtidig, motstridende følelser ledsaget av nedrykkhet og uro. Jeg er så forvirret. Dette har skjedd kanskje 10 ganger på 1 måned nå. 

Er det noen som forstår dette

Kjønn og alder? Om du er en kvinne i 40-50-årene er det typiske overgangsalder-tegn.

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er kvinne, og 42 år gammel. Er ikke det veldig tidlig å komme i overgangsalderen? Har ikke svettetokter. 

Takk for svar☺️

Tidlig, men ikke heeeelt uvanlig heller. Hetetoktene kan godt komme senere, men det er ikke alle som får dem heller. Men det kan selvfølgelig også være noe annet. Er mensen regelmessig? Jeg hadde uregelmessig mensi 2-3 år før hetetoktene kom.

Annonse

Lillemus skrev (18 minutter siden):

Tidlig, men ikke heeeelt uvanlig heller. Hetetoktene kan godt komme senere, men det er ikke alle som får dem heller. Men det kan selvfølgelig også være noe annet. Er mensen regelmessig? Jeg hadde uregelmessig mensi 2-3 år før hetetoktene kom.

Får kanskje sjekke det opp hos legen mtp blodprøver... har sånn noenlunde regelmessig mens, men kanskje litt lengre sykluser de siste 3 månedene. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får kanskje sjekke det opp hos legen mtp blodprøver... har sånn noenlunde regelmessig mens, men kanskje litt lengre sykluser de siste 3 månedene. 

Det kan ta årevis før hormonendringer vises på blodprøver, men du kan jo sjekke. :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...