Gå til innhold

Jeg vil prøve ect behandling…

Anbefalte innlegg

Jeg mener selv at jeg er alvorlig deprimert nå og trenger noe som kan hjelpe meg. Jeg har en psykoselidelse men har hatt og får depresjoner også. Jeg klarer ikke å leve slik jeg har det. Går på antidepressiva men det fungerer veldig dårlig nå. Hva skal jeg gjøre? Hvordan tar jeg det opp med de som jobber her jeg er innlagt nå? (Dps døgn)

Anonymkode: d3a56...4cb

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvordan tar jeg det opp med de som jobber her jeg er innlagt nå?

«Jeg lurer på om ECT-behandling kan være noe for meg?»

Jeg fikk nylig beskjed om at ECT ikke fungerer på alle typer depresjoner så det kan jo hende du får nei, men dette kan nok dine behandlere svare på.

Ikkeanonymnok skrev (3 minutter siden):

«Jeg lurer på om ECT-behandling kan være noe for meg?»

Jeg fikk nylig beskjed om at ECT ikke fungerer på alle typer depresjoner så det kan jo hende du får nei, men dette kan nok dine behandlere svare på.

Ja, må nok ta det opp. Jeg er redd for å få nei siden grunndiagnosen ikke er depresjon. Og jeg er mest redd for å få nei fordi jeg ser ingen vei ut av depresjonen.

Jeg trodde at behandlingen kun var for alvorlig deprimerte hvor annen behandling ikke er her ført frem. Det var ihvertfall slik det var for meg. Men ingen problem for deg å ta det opp med behandler på sengeposten.

Anonymkode: 66875...faa

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg mener selv at jeg er alvorlig deprimert nå og trenger noe som kan hjelpe meg. Jeg har en psykoselidelse men har hatt og får depresjoner også. Jeg klarer ikke å leve slik jeg har det. Går på antidepressiva men det fungerer veldig dårlig nå. Hva skal jeg gjøre? Hvordan tar jeg det opp med de som jobber her jeg er innlagt nå? (Dps døgn)

Hvordan gikk det med deg?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan gikk det med deg?

Fikk snakket med en sykepleier om det. Han ordnet legesamtale i morgen og da håper jeg at jeg klarer å spørre om ect.

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fikk snakket med en sykepleier om det. Han ordnet legesamtale i morgen og da håper jeg at jeg klarer å spørre om ect.

Så flott at du tok det opp!

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Får ikke ect, han legen vil prøve andre ting først. Føler alt har blitt prøvd men jaja 

Kanskje det er best. Jeg sliter med hukommelsestap etter ECT. Ikke noe gøy.

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ser den, men det å være så deprimert ødelegger lysten min til å leve totalt. Føler det er enten ect som kanskje fungerer eller så er det døden.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har fått innvilget ECT nå. Venter bare på en ledig plass for en innleggelse. 

Jeg er bekymret for hukommelsen min, men tenker at det uansett er verdt det. For kan ikke ha det slik som nå. Er det korttidshukommelsen din det har gått ut over? 

Synna80 skrev (30 minutter siden):

Jeg har fått innvilget ECT nå. Venter bare på en ledig plass for en innleggelse. 

Jeg er bekymret for hukommelsen min, men tenker at det uansett er verdt det. For kan ikke ha det slik som nå. Er det korttidshukommelsen din det har gått ut over? 

Fikk du innvilget likevel? På hvilket grunnlag? 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Får ikke ect, han legen vil prøve andre ting først. Føler alt har blitt prøvd men jaja 

Hva slags andre ting vil legen prøve først? 

Og hvor lenge skal du være innlagt? 

Anonymkode: 3c125...0df

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...