Gå til innhold

Om en fremmed mann kom bort til deg på bussen og spurte om nummeret ditt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ville du da gitt han det?

Anonymkode: 8bd27...ff6

Neppe!

I hvertfall måtte vi ha kommunisert på noen måte, evt. bare med blikk, men nok til at jeg ble veldig nysgjerrig på denne personen 😅. Ser det uansett ikke helt for meg, og det skulle en del til.

Ekstra skrev (4 minutter siden):

Neppe!

I hvertfall måtte vi ha kommunisert på noen måte, evt. bare med blikk, men nok til at jeg ble veldig nysgjerrig på denne personen 😅. Ser det uansett ikke helt for meg, og det skulle en del til.

Jeg glemte å spørre i hovedinnlegget hvorfor. Synes det er interessant å høre. Jeg tror jeg ville sagt ja, hadde tenkt jeg ikke hadde noe å tape på det. Hva om han endte opp som min ektemann? Eneste jeg kan komme på som kunne være negativt utfall var om han begynte å ta kontakt hele tiden til alle døgnets tider. Men da er det vel bare å blokkere?

Annonse

Nei på ingen måte. Ingen spør da helt tilfeldig andre om tlfnr? Det er sånn tikk..tikk..tikk i mitt syn. Det han heller burde gjort var å gi  sitt eget i så fall...

Endret av Kashmir

Jeg kunne vært den mannen, men jeg ville ikke spurt om nummeret med én gang. Jeg ville først sagt at jeg kom bort til deg fordi jeg syntes du var søt/interessant og så ville jeg innleda en samtale. Hvis jeg fortsatt var interessert etter den samtalen ville jeg foreslått å gå på en date og spurt om nummeret. Min opplevelse er at de fleste kvinner setter pris på denne direktheten. 

Drømmeautomat skrev (4 minutter siden):

Jeg kunne vært den mannen, men jeg ville ikke spurt om nummeret med én gang. Jeg ville først sagt at jeg kom bort til deg fordi jeg syntes du var søt/interessant og så ville jeg innleda en samtale. Hvis jeg fortsatt var interessert etter den samtalen ville jeg foreslått å gå på en date og spurt om nummeret. Min opplevelse er at de fleste kvinner setter pris på denne direktheten. 

Du syns ikke at det er mer passende å gi henne nr ditt og be henne ringe om hun ville på date etter en samtale? Da krever su ingenting med tibyr isteden? 

Vi ender nesten alltid opp med å utveksle nummer ved at den ene ringer eller sender ei melding der og da. Poenget er ikke nummeret, poenget er om begge er enige om å gå på en date. 

Annonse

Om en fremmed mann på bussen hadde plutselig spurt om han kunne få tlf.nr mitt uten at vi hadde snakket sammen på forhånd, hadde jeg trodd han var gal og flyttet meg vekk.

Jeg har kommet i prat med noen på f.eks. barer, både menn og kvinner, og vi har vekslet navn og tlf.nr.

Everybody skrev (1 time siden):

Trodde det var vanlig for menn å sjekke opp kvinner og be om nummeret. Men tydeligvis ikke?

Å sjekke opp er noe litt annet enn å be om telefonnummeret ut av det blå.

Everybody skrev (2 timer siden):

Trodde det var vanlig for menn å sjekke opp kvinner og be om nummeret. Men tydeligvis ikke?

Slik jeg forsto ts så handlet det om en vilt fremmed som kom bort til meg og ba om nummeret mitt, det hadde vært totalt uaktuelt. Hadde jeg derimot sittet sammen med en hyggelig mann på toget eller bussen over kanskje et par timer eller mer, vi hadde pratet hyggelig sammen og funnet tonen og han da hadde spurt etter nummeret mitt - da hadde vi nok utvekslet numre. :) 

Worriesome Plenty 2

Jeg hadde aldri turt å be en ukjent person om nummeret. Eller tatt kontakt i det hele tatt.

Hadde mot formodning en kvinne bedt om mitt hadde jeg lurt fælt. Det er vel ikke helt vanlig fremgangsmåte.

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ville du da gitt han det?

Nei. For meg ville dette vært en turnoff dersom han var ute etter å sjekke meg opp, og dersom det var en annen grunn til at han ønsket nummeret mitt burde han kommunisert dette tydelig. Greier ikke helt å se for meg hva han skulle sagt for å få nummeret uansett...

Hvorfor spør du? Vurderer du å spørre noen (og hvorfor), eller har du opplevd dette selv?

Endret av Kayia
Kayia skrev (18 minutter siden):

Hvorfor spør du? Vurderer du å spørre noen (og hvorfor), eller har du opplevd dette selv?

Jeg har opplevd dette selv. Eller, i en litt annen setting da. Det var på jobb og det var en jeg aldri hadde sett eller snakket med før. Også spurte han om snap da, ikke telefon nummer. Men tenkte bare ta scenario på bussen ettersom det nok ikke er så mange som jobber på en så stor arbeidsplass der de ikke kjenner kollegaene sine hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...