Gå til innhold

Psykisk sykdom og dating

Anbefalte innlegg

Jeg opplevde endel traumer i mitt ekteskap som gjorde at jeg utviklet PTSD. Jeg har få traumesymptomer nå.

Jeg har vært på date med en mann en gang og skal igjen. Vi snakker sammen non stop på chatt hele dagen, lange gode og innholdsrike samtaler. Det har vi gjort i to uker nå 

Det er fint om bli vist oppmerksomhet og omsorg. Men jeg kjenner at jeg avviser det også. Jeg klarer ikke å åpne opp for ideen om å være med en mann igjen verken på den ene eller annen måten. Så jeg kjenner på ingen forelskelsesføkelser. Denne mannen ticker av på nesten alle punkter som jeg har sagt jeg ønsker i en mann. Så jeg vil ikke miste ham. Samtidig så burde jeg vel føle på en forelskelse. Men så er jeg usikker på om også depresjonen jeg er inne i gjør det vanskelig å kjenne på gode følelser som forelskelse.

Jeg er veldig usikker på om jeg skal fortsette å treffe han. På den ene siden er han alt jeg vil ha i en mann, på den andre siden kjenner jeg ikke på en forelskelse. 

Anonymkode: 4ad95...355

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475307-psykisk-sykdom-og-dating/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg opplevde endel traumer i mitt ekteskap som gjorde at jeg utviklet PTSD. Jeg har få traumesymptomer nå.

Jeg har vært på date med en mann en gang og skal igjen. Vi snakker sammen non stop på chatt hele dagen, lange gode og innholdsrike samtaler. Det har vi gjort i to uker nå 

Det er fint om bli vist oppmerksomhet og omsorg. Men jeg kjenner at jeg avviser det også. Jeg klarer ikke å åpne opp for ideen om å være med en mann igjen verken på den ene eller annen måten. Så jeg kjenner på ingen forelskelsesføkelser. Denne mannen ticker av på nesten alle punkter som jeg har sagt jeg ønsker i en mann. Så jeg vil ikke miste ham. Samtidig så burde jeg vel føle på en forelskelse. Men så er jeg usikker på om også depresjonen jeg er inne i gjør det vanskelig å kjenne på gode følelser som forelskelse.

Jeg er veldig usikker på om jeg skal fortsette å treffe han. På den ene siden er han alt jeg vil ha i en mann, på den andre siden kjenner jeg ikke på en forelskelse. 

Anonymkode: 4ad95...355

Gi det litt mer tid :) 2 uker er ikke akkurat lenge. 

Det høres litt ut som om du ikke er klar for dating siden du avviser og ikke føler noen romantiske følelser. Jeg hørte at når du møter noen, så vet du i løpet av 20 min om det vil være mulighet for noe mer, og selv om jeg tror på det, så er det nok mange som er uenige også. Det er de som "plutselig" faller for en venn. Jeg tror da at det har vært noe mer i bildet hele veien, men som de ikke har tenkt mer på eller ignorert sånn mer bevisst. Så NOE bør det være der av mer enn vennskap og noe mer enn "han er så all right og en bra mann".  Det handler kanskje mest om hvem vi er og hva vi vil. Noen er mer romantiske, noen mer lidenskapelige og noen mer fornuftstyrt. Så hvem du er teller nok ganske mye her. 

Det viktigste er å være ærlig mot ham. Si hvordan du føler og tenker, for det er jo en noe som ikke er greit uansett, og det er å spille et spill, la ham misforstå eller innbille ham at det er mer fra din side. Vær åpen og så snakker dere om det og finner ut av ting. 

Kashmir skrev (1 time siden):

Det viktigste er å være ærlig mot ham. Si hvordan du føler og tenker, for det er jo en noe som ikke er greit uansett, og det er å spille et spill, la ham misforstå eller innbille ham at det er mer fra din side. Vær åpen og så snakker dere om det og finner ut av ting. 

Helt enig. Viktig å være ærlig og ikke holde noen for narr. Å spille med åpne kort hele veien, tror jeg er riktig. 

Endret av Solstrim

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...