Gå til innhold

Bor alene og er redd for bli akutt syk og dø

Anbefalte innlegg

Jeg bor alene. Har sjelden kontakt med familie og venner så det hadde nok gått noen dager/oppimot en uke før noen hadde reagert dersom jeg ikke svarte. Jeg har nå blitt redd for å bli akutt syk og dø. Spesielt det med å måtte dø alene skremmer meg. Bor man med noen er man jo tryggere. 

Anonymkode: e3487...e7f

Fortsetter under...

Jeg ser det sånn at det ikke er noe verre å dø når man er alene enn å dø når det er noen i nærheten. Hva er det du er redd for? At kroppen skal ligge og lukte? Eller er det selve døden?  Man dør jo egentlig alene uansett, ingen blir med deg.  
Kan du få en venn eller en i familien til å ringe på et bestemt tidspunkt hver dag? Eller du sender en sms? Eller ta kontakt med hjemmesykepleien via fastlege? 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er noe man aldri kan få noen garanti mot. Sannsynligheten øker med alderen, så er du gammel og skrøpelig?

Anonymkode: ef8fd...95c

Nei, jeg er 29 år og ganske så oppegående.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Få trygghetsalarm fra kommunen?

Anonymkode: 6c8d5...e70

Får man det bare fordi man er redd for å dø?

Osten skrev (3 minutter siden):

Jeg ser det sånn at det ikke er noe verre å dø når man er alene enn å dø når det er noen i nærheten. Hva er det du er redd for? At kroppen skal ligge og lukte? Eller er det selve døden?  Man dør jo egentlig alene uansett, ingen blir med deg.  
Kan du få en venn eller en i familien til å ringe på et bestemt tidspunkt hver dag? Eller du sender en sms? Eller ta kontakt med hjemmesykepleien via fastlege? 

Jeg er redd for å gå inn i selve døden alene. Ja, det kunne jo vert en løsning.

Anonymkode: e3487...e7f

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...