Gå til innhold

@kupton/andre Hvilken erfaring har dere med vedlikeholds ECT?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vel, jeg fikk først mange behandlinger også ble jeg mye bedre, så begynte jeg på vedlikeholds, men det hindret meg ikke fra å gå inn i en mani.

Anonymkode: 265f9...029

Hvor mange vedlikeholds tok du? Plaget med hukommelsestap?

Anonymkode: 7e082...d7a

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvor mange vedlikeholds tok du? Plaget med hukommelsestap?

Hehe, nå skal jeg prøve å huske 😅 Jeg er altså ikke plaget med hukommelsestap lenger, men veldig dårlig hukommelse rundt den perioden. Jeg fikk vel kanskje 24 behandlinger til sammen. 12 vanlige og så 12 vedlikeholds. +/-

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vel, jeg fikk først mange behandlinger også ble jeg mye bedre, så begynte jeg på vedlikeholds, men det hindret meg ikke fra å gå inn i en mani.

Med hvilken hyppighet tok du vedlikeholds-ECT?

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hehe, nå skal jeg prøve å huske 😅 Jeg er altså ikke plaget med hukommelsestap lenger, men veldig dårlig hukommelse rundt den perioden. Jeg fikk vel kanskje 24 behandlinger til sammen. 12 vanlige og så 12 vedlikeholds. +/-

Var du innlagt da du tok vedlikehold? Eventuelt hvis ikke; gikk du alene til behandlingen?

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Med hvilken hyppighet tok du vedlikeholds-ECT?

Ved vedlikeholds ECT så var det vel en gang i uka og så annenhver uke eller noe.

6 hours ago, AnonymBruker said:

Var du innlagt da du tok vedlikehold? Eventuelt hvis ikke; gikk du alene til behandlingen?

Ikke ved vedlikehold, kun ved vanlig. Dro alene, men fikk taxi.

7 minutes ago, kupton said:

For de pasientene jeg har hatt, var dette eneste måte å holde dem fri for depresjon. Det var de nok fornøyde med siden ingen krevde å slutte med det. 

Hva er din erfaring med ECT, @kupton? Det er jeg som skriver om mine behandlinger over. Jeg fikk som sagt rundt noen og tyve behandlinger. Jeg var alvorlig deprimert med psykose og jeg ble mye bedre etter de 12 vanlige behandlingene, så bra at jeg ble skrevet ut. Da jeg fikk vedlikeholdsbehandlinger så fikk jeg likevel en mani og i journalen min står det at ECT behandlingen ikke hadde virkning på meg. Blir ikke det litt feil å si når jeg faktisk ble bra av depresjonen? Jeg er litt redd for at jeg ikke kan få ECT ved senere anledning om det skulle bli så ille igjen..

kupton skrev (1 time siden):

For de pasientene jeg har hatt, var dette eneste måte å holde dem fri for depresjon. Det var de nok fornøyde med siden ingen krevde å slutte med det. 

Jeg har gått fra å være alvorlig til moderat deprimert med ECT og medikamenter. Tenker du at jeg er en kandidat? Jeg står på Lamictal og Abilify. Kan jeg eventuelt bruke disse underveis?

1. Hvis du ikke kommer lenger "opp" med medisiner, er du en kandidat.

2. Ja, du kan bruke medisinene, men droppe siste dose Lamictal før ECT. Ved ECT skal en utløse et lite epileptisk anfall, og Lamictal er et antiepileptikum.

kupton skrev (24 minutter siden):

1. Hvis du ikke kommer lenger "opp" med medisiner, er du en kandidat.

2. Ja, du kan bruke medisinene, men droppe siste dose Lamictal før ECT. Ved ECT skal en utløse et lite epileptisk anfall, og Lamictal er et antiepileptikum.

Er det ca en gang per måned man vedlikeholder?

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

En behandling per 4.uke?

Når en går direkte fra vanlig behandling og over i vedlikehold, er jeg vant til å gjøre det slik:

Vanlig beh er 2-3 ggr per uke i alt 12 behandlinger

Deretter 1 gang per uke i 2 uker

Så 2 behandlinger med 2 ukers mellomrom

Deretter en behandling hver 4. uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...