Gå til innhold

@Kupton: Blandet eller depressiv episode?

Anbefalte innlegg

Jeg ble for et par uker siden innlagt på akuttpsykiatrisk etter et selvmordsforsøk. I sykmeldingen står det «alvorlig depressiv episode uten psykotiske symptomer».

jeg har bipolar II som nå ser ut til å bli endret til bipolar I, og skal over fra Lamictal (AD + Seroquel ved behov) til litium (AD, Zyprexa og Imovane ved behov).

Jeg har frem til nå vært for dårlig til helt å ta inn informasjon eller å stille relevante spørsmål i samtalene med behandlerteamet, og nå er det helg.

Det jeg lurer på, er om jeg ikke egentlig har hatt en blandet episode. Frem til natten jeg ble innlagt, har motoren gått i 110 på jobb; jeg har rotet med økonomien, snakket som en foss - samtidig som det har vært helsvart og jeg har lagt en helt konkret plan for «selvmord med garantert resultat». Har sovet i snitt tre timer de siste to månedene, noen ganger fordi jeg bare vil dø, andre ganger fordi jeg vurderer mulighetene for en stor omorganisering av avdelingen jeg leder. Og så, plutselig, gjorde jeg et helt annet, impulsivt forsøk som ærlig talt var ganske tåpelig.

Nå som jeg begynner å bli bedre, veksler jeg mellom total energiløshet og grining og et sug mot å begynne å jobbe for fullt for å ta igjen det tapte.

Ville satt stor pris på innspill fra deg eller andre, for jeg er ærlig talt litt forvirret.

Anonymkode: ec98b...3db

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475362-kupton-blandet-eller-depressiv-episode/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Jeg mener at du har rett vedr diagnosen.

2. Det er et faktum at de aller fleste leger, meg inkludert, ikke alltid er pinlig nøyaktige når vi setter diagnose på en sykemelding.  Det kan lett bli noe "deromkring".

3. Det viktige er den diagnosen som står på epikrisen.

kupton skrev (1 minutt siden):

1. Jeg mener at du har rett vedr diagnosen.

2. Det er et faktum at de aller fleste leger, meg inkludert, ikke alltid er pinlig nøyaktige når vi setter diagnose på en sykemelding.  Det kan lett bli noe "deromkring".

3. Det viktige er den diagnosen som står på epikrisen.

Tusen takk for svar!

Edit: Og der forsvant anonymforsøket 😝

Endret av adhoc

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...