Gå til innhold

Spiste nettopp noen skiver av en servelat. Ser plutselig at den var utgått den 18 august

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når du ikke reagerte på dårlig smak så går det nok bra. Overleve gjør du garantert uansett hehe.

Anonymkode: b0cc9...4de

Jeg kjente ikke særlig dårlig smak nei. Jeg får tenke at dette går bra. Jeg er frisk og immunforsvaret tar nok bakteriene. ;). Men fysj så ekkelt. Hehe. 

Jeg tror servelat er litt utblandet med diverse så det hjelper mulig på. 

Anonymkode: 1186d...b60

Tro meg, hadde den vært dårlig så hadde du kjent det. Jeg spiste en gang salatkylling som hadde blitt dårlig, og kroppen kvittet seg med den biten i det øyeblikket jeg puttet den i munnen, før jeg nærmest ble bevisst at den var dårlig.

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg spiste noen skiver og etterpå så ser jeg det. Hva gjør jeg? Overlever jeg mest sannsynlig? Jeg har nettopp gjort feilen. Merker ingen symptomer ennå... 

Servelat inneholder mye av det samme som pølser (som grillpølser) og er kokt i kunsttarm (slik at bakteriene dør) og deretter bearbeidet etter særlige retningslinjer for hygiene.

Som følge av dette kan servelat, hvis den oppbevares riktig og ikke tas på med skitne hender, etc - holde seg veldig lenge. 

Worriesome Plenty 2

Jeg spiste en gang en Fjordland kjøttkaker som var en måned over tiden. Halvveis spist opp merket jeg at den smakte bedrevet. Jeg ble engstelig, men ikke syk. Har hørt at du merker det innen fire timer om du blir syk.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva gjør jeg?

Du forsøker å tenke på noe annet og lar være å kjenne etter.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Overlever jeg mest sannsynlig?

Ja, garantert. 

Jeg har spist tilsvarende som har vært uåpnet i kjøleskap 16 mnd etter utgått dato. Merket ingenting negativt. 
Datostemplingspsykosen har enda ikke kommet inn i ICD-11, men den burde ha vært der. 

ISW skrev (1 time siden):

Som følge av dette kan servelat, hvis den oppbevares riktig og ikke tas på med skitne hender, etc - holde seg veldig lenge. 

Og den surner tre timer etter at den er åpnet omtrent...

kupton skrev (30 minutter siden):

Jeg har spist tilsvarende som har vært uåpnet i kjøleskap 16 mnd etter utgått dato. Merket ingenting negativt. 
Datostemplingspsykosen har enda ikke kommet inn i ICD-11, men den burde ha vært der. 

Da er vi flere. Jeg har nok gjort det flere ganger uten å vite det. Jeg går ikke til legen annet om jeg merker at jeg blir veldig syk av det. Jeg tror det går bra. :)

Lillemus skrev (6 minutter siden):

Og den surner tre timer etter at den er åpnet omtrent...

Den var litt sånn slapp i smaken , men det er den ofte. Selv om den har god dato så blir den fort litt slapp i smaken. Det var ikke en spesiell dårlig smak heller. Bare litt svekket i smaken. 

Annonse

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Den var litt sånn slapp i smaken , men det er den ofte. Selv om den har god dato så blir den fort litt slapp i smaken. Det var ikke en spesiell dårlig smak heller. Bare litt svekket i smaken. 

Det går nok helt fint - om servelaten er sur så merker du det i det du åpner pakken! Men når pakken først er åpnet og servelaten er utsatt for luft så surner den temmelig kjapt så om du ikke spiste opp alt i dag så ville jeg vært forsiktig med å spise resten.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg spiste noen skiver og etterpå så ser jeg det. Hva gjør jeg? Overlever jeg mest sannsynlig? Jeg har nettopp gjort feilen. Merker ingen symptomer ennå... 

Du kan risikere smerter og raufoss. Du overlever nok.

Anonymkode: 8298d...612

Worriesome Plenty 2 skrev (17 timer siden):

Hvordan gikk det?

Hehe jeg tenkte på at det viktigste var å ikke tenke mer på det. Verre hvis man tenker på det. Det er alltid da symptomer kommer hos meg. Men jeg forsøkte å bare ikke tenke mer på det. Det går fortsatt bra 😊😁

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...