Gå til innhold

Betalte 62,90 for jordbær. Trodde de kostet 39,90.

Anbefalte innlegg

Jeg var på butikken å kjøpte jordbær. Gikk på selvbetjeningsautomat. Jeg var helt innstillt på at prisen var 39,90 etter å ha sett det på lappen der jordbærene lå. Jeg gikk til selvbetjening og det sto 62,90 på en tast og neste 69,90. Jeg slo inn på 62,90 i fortvilelse og deretter ropte på betjening. Spurte om prisen var rett ;). Betjening sa at den var rett. Jeg var dum og betalte 62,90. Men jeg mener ganske sikkert at det sto 39,90. Burde jeg gå tilbake til butikk å sjekke? Men vet ikke om jeg orker. Nå er jeg kommet hjem og jeg burde jo fortalt om prislappen der og da. De kan ha ment noen andre jordbær men den sto under disse jordbærene. Det er merkelig. 

Anonymkode: 763a4...d48

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Burde jeg gå tilbake til butikk å sjekke? Men vet ikke om jeg orker. Nå er jeg kommet hjem og jeg burde jo fortalt om prislappen der og da.

Tror nok det er i seneste laget, du måtte eventuelt tatt diskusjonen der og da, slik du er inne på. Hadde ikke orket det for 23 kr. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De kan ha ment noen andre jordbær men den sto under disse jordbærene. Det er merkelig. 

Det blir ofte rot med prising og plassering når det er mange varianter i frukt og grønt-disken. Gulrøtter er et typisk eksempel - de finnes i bunter, i kg-pakninger, i mindre "beger" osv. Det er ikke alltid fylt på i riktig "binge", det kan jo tenkes at tenåringen / lørdagshjelpen som gjør det, verken er stø i norsk eller tenker særlig mye lenger enn å passe på at det er riktig varetype og ikke nødvendigvis variant.

Et tips er å lese hele prislappen og sammenlikne med emballasjen, det hender det står noe om innpakningen eller opphavslandet der. Da kan man oppdage at det er feil variant eller hylle. 

Endret av laban
laban skrev (7 minutter siden):

Tror nok det er i seneste laget, du måtte eventuelt tatt diskusjonen der og da, slik du er inne på. Hadde ikke orket det for 23 kr. 

Det blir ofte rot med prising og plassering når det er mange varianter i frukt og grønt-disken. Gulrøtter er et typisk eksempel - de finnes i bunter, i kg-pakninger, i mindre "beger" osv. Det er ikke alltid fylt på i riktig "binge", det kan jo tenkes at tenåringen / lørdagshjelpen som gjør det, verken er stø i norsk eller tenker særlig mye lenger enn å passe på at det er riktig varetype og ikke nødvendigvis variant.

Et tips er å lese hele prislappen og sammenlikne med emballasjen, det hender det står noe om innpakningen eller opphavslandet der. Da kan man oppdage at det er feil variant eller hylle. 

Jeg tror det enten lå feil prislapp under varen , eller så hadde de glemt å korrigere prisen i kassen. Men jeg orker ikke noe drama rundt det. Gidder ikke å stresse tilbake for bare 23 kr. Er ca 1 km til butikken. Jeg følte at jeg var frekk med å spørre om prisen var korrekt der og da, men det må jo være lov. Jeg var jo så sikker på at prislappen på bærene var 39,90. Jeg regner alltid mens jeg handler og ser på prislappene før jeg tar noe i kurven. Men orker ikke å stresse med det. Enig med deg. 

laban skrev (13 minutter siden):

Skal uansett være mer nøye å lese heretter tiltross for at prislappen lå der bærene lå. Jeg burde bedt butikkbetjeningen gå å se lappen men jeg orket ikke å be de gjøre det siden han sa prisen var korrekt. 

UtakknemligDiva

En del ansatte evner ikke å plassere riktig. Om det skyldes latskap eller at de bare leser «jordbær» vites ikke. 
Det er også en god del kunder som flytter ting. 
Så er det de som ikke leser ordentlig på lappene. 

Kan jeg gjette på at dette var en Rema?

De har det isåfall med å skrive en pris med store bokstaver, så står det ikke noe mer. Det de skjuler er at dette er kilospris. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...