Gå til innhold

Quetiapin, escitalopram og Paracet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Glitter skrev (13 minutter siden):

Paracet og Quetiapine + Cipralex er ikke noe problem. Du kan sjekke interaksjoner.no når du lurer på interaksjoner. 

Det er ikke lenger lov å oppgi dose så mulig tråden blir slettet. Jeg vet ikke. 

Ok, ja skal ikke diskutere dosering, var mest for å ikke gi inntrykk av at jeg skulle ta masse.

bare redd for flere medisiner samtidig som påvirker hjernen da jeg er i oppstart escitalopram og har masse rare symptomer 😀

Anonymkode: 67fbd...535

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ok, ja skal ikke diskutere dosering, var mest for å ikke gi inntrykk av at jeg skulle ta masse.

bare redd for flere medisiner samtidig som påvirker hjernen da jeg er i oppstart escitalopram og har masse rare symptomer 😀

Bruker selv denne kombinasjonen + flere andre medisiner og den er trygg. 

Annonse

Det er ingen Interaksjonee’r, men kan quetiapin forsterke bivirkningene av escitalopram mtp søvn?

de har jo litt samme bivirkninger. 

sliter veldig med søvn etter jeg starta med escitalopram i form av opplevelse av «blackout», våkner i søvne på en måte, angst på natta og er helt rar i hodet på morgenen. 
hadde ikke på samme måte da jg bare tol quetiapin for søvn.

så lurer på om de kan forsterke hverandre eller om d bare er escitalopramen som Gjør dette evt?

kupton skrev (32 minutter siden):

At quetiapin skulle forverre søvn har jeg liten eller ingen tro på.

Men den har vel bivirkninger som å gjøre ting o søvne/rare drømmer etc. 

og siden jeg merker det nå, lurer jeg på ol quetiapinen forsterker det siden det også er bivirkning på escitalopram med søvnforstyrrelser etc

har du forøvrig kommentar til disse bivirkningene på escitalopram? Vil de gi seg? Ikke gjort det enda etter noen uker 

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 1.10.2023 den 7.51):

Er dette trygg kombinasjon?

er snakk om at jeg allerede tar (DOSE) mg escitalopram, maks (DOSE) quetiapin, kan jeg ta en Paracet da?

hvis det er noe interaksjon så er ikke det noe som går på hjernen/det psykiske isåfall?

Jeg tar paralgin forte sammen med quetiapine mot søvn, det fikk jeg av legen min, så det går nok bra. 

Anonymkode: 5d3f4...62b

AnonymBruker skrev (På 1.10.2023 den 7.51):

Er dette trygg kombinasjon?

er snakk om at jeg allerede tar (DOSE) mg escitalopram, maks (DOSE) quetiapin, kan jeg ta en Paracet da?

hvis det er noe interaksjon så er ikke det noe som går på hjernen/det psykiske isåfall?

Det går helt fint. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...