Gå til innhold

Dersom man har bivirkninger av AD

Anbefalte innlegg

Trinity80 skrev (På 3.10.2023 den 9.14):

Jeg fikk det. Ikke alle får det altså, bare for å poengtere☺️ Men viktig å vite for å ikke bli redd og tro at noe er galt. Det er forbigående. 

Var seponeringssymptomene verre enn bivirkningene?

og vil jo være vanskelig å vite om det er seponeringssymptomer som gir feks økt angst osv eller om man får det fordi man slutter på medisinen osv😜

Anonymkode: f4d37...238

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Var seponeringssymptomene verre enn bivirkningene?

og vil jo være vanskelig å vite om det er seponeringssymptomer som gir feks økt angst osv eller om man får det fordi man slutter på medisinen osv😜

Dette er veldig individuelt og veldig avhengig av hvilken AD det er snakk om, og hvordan man har respondert på den. Det ikke Paracetamol akkurat☺️

Trinity80 skrev (8 timer siden):

Dette er veldig individuelt og veldig avhengig av hvilken AD det er snakk om, og hvordan man har respondert på den. Det ikke Paracetamol akkurat☺️

Men om det var det for deg? Du kan lese om det jeg opplever over her. Og vet jo ikke om det er bivirkning eller annet. Men er veldig ekkelt 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men om det var det for deg? Du kan lese om det jeg opplever over her. Og vet jo ikke om det er bivirkning eller annet. Men er veldig ekkelt 

Mine seponeringstilstander var heftige brainzaps og økt angst. Samt uvirkelighetsfølelse (uvirkelighetsfølelse hadde jeg også før seponering).

Bivirkningene var forskjellig etter hvilken AD jeg testet. På Cipralex som jeg står på nå var det forverret angst, kvalme, svimmelhet og uro. Og mistet matlysten. Disse bivirkningene gikk over etter noen ukers bruk. 

Trinity80 skrev (2 timer siden):

Mine seponeringstilstander var heftige brainzaps og økt angst. Samt uvirkelighetsfølelse (uvirkelighetsfølelse hadde jeg også før seponering).

Bivirkningene var forskjellig etter hvilken AD jeg testet. På Cipralex som jeg står på nå var det forverret angst, kvalme, svimmelhet og uro. Og mistet matlysten. Disse bivirkningene gikk over etter noen ukers bruk. 

Så uvirkelighetsfølelsen var originaltilstanden på en måte?

Annonse

Trinity80 skrev (2 timer siden):

Hva tenker du om det jeg har skrevet over her ift bivirkning av medisin eller ikke?

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Så uvirkelighetsfølelsen var originaltilstanden på en måte?

Ja, det var det. Men ser nå i ettertid at i mitt tilfelle at det var på grunn av alvorlig angst og depresjon (ikke noe diagnose jeg har satt på meg selv, men fikk det gjennom utredning). Den tilstanden er nå borte, i tillegg til angst og depresjonen delvis - så jeg ser det i sammenheng dette. 

@Trinity80

Frakobla meg selv, kribling i hodet, rart syn innimellom (uklart / fokusvabsker på avtand), klarer ikke tenke klart, ekstrem uro/angst  hjernen responderer ikke, føler ikke noe, rar følelse i hodet, Føler meg også frakoblet alt annet, «svimmel» /ustø innimellom, rar søvn. Varierer litt 

hadde noe av det litt før også, men føler det er blitt verre. 

Alt dette kan vel også være angst, depresjon, sliten også, eller om det er bivirkninger som jeg bør slutte pga av.. 🤷‍♀️ 

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

@Trinity80

Frakobla meg selv, kribling i hodet, rart syn innimellom (uklart / fokusvabsker på avtand), klarer ikke tenke klart, ekstrem uro/angst  hjernen responderer ikke, føler ikke noe, rar følelse i hodet, Føler meg også frakoblet alt annet, «svimmel» /ustø innimellom, rar søvn. Varierer litt 

hadde noe av det litt før også, men føler det er blitt verre. 

Alt dette kan vel også være angst, depresjon, sliten også, eller om det er bivirkninger som jeg bør slutte pga av.. 🤷‍♀️ 

Jeg følte alle disse symptomene før jeg startet med medisinering. Under medisinering ble det mye verre, før jeg ble helt stabil etter ca 7 uker. Noen medikamenter tålte jeg rett og slett ikke, klarte ikke stå oppreist, og disse seponerte legen min, det vil si at jeg sluttet med de. Da bør man vente en stund før man starter med testing av nye medikamenter.

Annonse

Trinity80 skrev (43 minutter siden):

Jeg følte alle disse symptomene før jeg startet med medisinering. Under medisinering ble det mye verre, før jeg ble helt stabil etter ca 7 uker. Noen medikamenter tålte jeg rett og slett ikke, klarte ikke stå oppreist, og disse seponerte legen min, det vil si at jeg sluttet med de. Da bør man vente en stund før man starter med testing av nye medikamenter.

Ok, da får jeg håpe at det er samme tilfelle for meg. Ekkelt med kognitive sumptomer og uro i hodet spesielt. Og det med uvirkelighet og panikk og fravær av alt av følelser og interesse og kobling til virkeligheten. Sliter med å fokusere og snakke om andre ting..

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ok, da får jeg håpe at det er samme tilfelle for meg. Ekkelt med kognitive sumptomer og uro i hodet spesielt. Og det med uvirkelighet og panikk og fravær av alt av følelser og interesse og kobling til virkeligheten. Sliter med å fokusere og snakke om andre ting..

Jeg håper det løser seg for deg også, krysser alt jeg har!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...