Gå til innhold

Men i alle dager da - oppdrar ikke lenger foreldre sine barn????

Anbefalte innlegg

Lærerstudent forteller om sine opplevelser i praksis på skolen:

• Vi opplevde å bli kastet tusjer, pappesker og klær på, i tillegg fikk jeg kommentarer som «hore» og andre skjellsord av elevene som jeg hadde i praksis.
  • Denne perioden var jeg på en barneskole og opplevde at læreren ble slått til flere ganger.
  • Vi var med i en kunst- og håndverkstime, i denne timen opplevde vi at leire ble kastet utover hele grupperommet og at stoler ble kastet veggimellom.

Da hun og de andre praksisstudentene tok problemene fikk de beskjed om å «børste det av seg», og at dette var en del av lærerhverdagen.

https://www.nettavisen.no/nyheter/kristine-20-fikk-drommen-knust-ingen-andre-hadde-godtatt-dette/s/5-95-1361486

Anonymkode: 3ea64...59b

Fortsetter under...

Ikke alle klasser er slik som beskrevet i artikkelen. Men i noen klasser utvikler det seg et miljø som er giftig for både lærere og elever. Det er det mange årsaker til. Man ser ofte at der man ikke har en foreldregruppe som fungerer så fungerer ikke klassen heller. Hva som er årsaksforhold I det vet jeg ikke, men sammenhengen er tydelig etter min erfaring.

Det er også en konsekvens av at skolen og klasserommet er for alle. Det er noe jeg er hundre prosent enig i, men det har konsekvenser når en får enkeltelever med store adferdsvansker inn i en klasse. Hvis lærer ikke er svært dyktig kan dette påvirke middelgruppen i klasserommet negativt og de blir med på den negative atferden.

Anonymkode: 20905...66c

Hvem er det som kan finne på å ta i bruk slike nedsettende adjektiver som "hore"? Har en formening, men det ville ikke väre helt politisk korrekt å sette de på trykk?

Uansett dette må få konsekvenser, man kan begynne med en ukes utvisning.

Anonymkode: 39341...390

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvem er det som kan finne på å ta i bruk slike nedsettende adjektiver som "hore"? Har en formening, men det ville ikke väre helt politisk korrekt å sette de på trykk?

Uansett dette må få konsekvenser, man kan begynne med en ukes utvisning.

Anonymkode: 39341...390

Og hva blir resultatet av en ukes utvisning?  Starten på et liv på gata med andre tapere?

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Sett dem i spesialklasser med er strengt regime da.

Det har fungert dårlig tidligere. Noe må vi da har lært om historiene om guttene fra Bastøy. 

Anonymkode: b1612...e10

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kom med fasiten da. Litt spesielt du ikke overhodet kommenterer volden mot lærerne.

Jeg godtar ikke vold og har selv vært i den situasjonen som lærer å bli sparket og slått.  Mer har jeg ikke å si om det.

Jeg har ingen fasit, men jeg prøver å få deg til å svare for hvor du skal sette grensene for hvem får lov å gå i vanlig klasse og hvem skal kastes ut.  Opplæringsloven er klar og det er ikke enkelt (dvs. umulig) å kaste unger ut av skolen.  

Savannah skrev (7 minutter siden):

Jeg godtar ikke vold og har selv vært i den situasjonen som lærer å bli sparket og slått.  Mer har jeg ikke å si om det.

Jeg har ingen fasit, men jeg prøver å få deg til å svare for hvor du skal sette grensene for hvem får lov å gå i vanlig klasse og hvem skal kastes ut.  Opplæringsloven er klar og det er ikke enkelt (dvs. umulig) å kaste unger ut av skolen.  

Da bør opplæringsloven endres . Og elevene som kastet ting på læreren, og kalte henne "hore" gikk på ungdomsskolen. De bør lære at slik oppførsel har konsekvenser.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da bør opplæringsloven endres . Og elevene som kastet ting på læreren, og kalte henne "hore" gikk på ungdomsskolen. De bør lære at slik oppførsel har konsekvenser.

Hvordan har du tenkt å endre opplæringsloven?  Hvor har du tenkt å begynne? Hvordan har du tenkt å lære elevene at oppførsel har konsekvenser?  Skal du bruke spesialklasser som straff?   Jeg tror skolen trenger minst av alt selverklærte profeter som deg.

Savannah skrev (1 minutt siden):

Hvordan har du tenkt å endre opplæringsloven?  Hvor har du tenkt å begynne? Hvordan har du tenkt å lære elevene at oppførsel har konsekvenser?  Skal du bruke spesialklasser som straff?   Jeg tror skolen trenger minst av alt selverklærte profeter som deg.

Læreryrket er altså det eneste yrket der man bare må godta vold, hets og frykt.

Annonse

Savannah skrev (4 minutter siden):

Du svarte ikke på noen av spørsmålene mine.

Det er du som ikke ønsker diskutere saken i det hele tatt. Du er bare godhetsdisippel som er ute etter å ta alle som vil ha et annet regime i skolen.  "Våre praksisskoler er gode skoler som vi har et tett samarbeid med sier" en fra lærerutdanningene ved Universitetet i Agder. Ingen evne til å erkjenne at man har et problem. Man leverer kun svada og byråkratkakling.  Hvis det er dette som kalles "gode skoler", lurer jeg virkelig på hva som foregår på mindre bra skoler.

Alle vet at brorparten av de som kaller jenter og kvinner «hore» er innvandrergutter. Det er elefanten i rommet som ingen tør å snakke om og ingen har en løsning på. Grunnen er at hvis noen kommer med forslag til løsning, så blir de til rasister. Sånn er det bare. 

Savannah skrev (26 minutter siden):

Man må begynne med holdningene hos innvandrere. 

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det er du som ikke ønsker diskutere saken i det hele tatt. Du er bare godhetsdisippel som er ute etter å ta alle som vil ha et annet regime i skolen.  "Våre praksisskoler er gode skoler som vi har et tett samarbeid med sier" en fra lærerutdanningene ved Universitetet i Agder. Ingen evne til å erkjenne at man har et problem. Man leverer kun svada og byråkratkakling.  Hvis det er dette som kalles "gode skoler", lurer jeg virkelig på hva som foregår på mindre bra skoler.

Dette er ikke diskusjon, men personangrep.

Osten skrev (42 minutter siden):

Alle vet at brorparten av de som kaller jenter og kvinner «hore» er innvandrergutter. Det er elefanten i rommet som ingen tør å snakke om og ingen har en løsning på. Grunnen er at hvis noen kommer med forslag til løsning, så blir de til rasister. Sånn er det bare. 

Det er langt fra riktig at at alle som kaller jenter og kvinner horer på skolen, er innvandrergutter.  Det er utenfor skolen som innvandrermenn tror at kvinner er horer.  Her blander du sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...