Gå til innhold

Er der fortsatt håp for at jeg kan bli en slik person jeg vil være? Og hva må til?

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ønske jeg var en slik person som alltid gjorde noe, som trente, spiste sunt, lagde middag hver dag, alltid holdt leiligheten ryddig. Jeg er helt motsatt av dette nå. Er der håp for at jeg kan bli en slik person som jeg vil være og hva må til? Er det bare viljestyrke?

Anonymkode: 78755...24e

Fortsetter under...

Viljestyrke er en begrenset ressurs. Da er det bedre å heller fokusere på å endre vaner.

Begynn med en av disse tingene. Legg opp en plan som har så små steg at den lar seg gjøre for deg. F.eks lage middag hver dag - hva med å starte med å lage middag annenhver dag? Eller tredjehver dag? Start slik at du klarer å gjennomføre det. Når du klarer å lage middag f.eks hver tredje dag uten problem så kan du øke til annenhver dag. Så blir du der til det ikke lenger et et problem og så øke til hver dag. Eller 5 av 7 dager i uken, f.eks.

Nå det har blitt en vane så kan du gå over til neste ting, f.eks trene, og sette opp tilsvarende plan der.

UtakknemligDiva
Vhanja skrev (23 minutter siden):

Viljestyrke er en begrenset ressurs. Da er det bedre å heller fokusere på å endre vaner.

Begynn med en av disse tingene. Legg opp en plan som har så små steg at den lar seg gjøre for deg. F.eks lage middag hver dag - hva med å starte med å lage middag annenhver dag? Eller tredjehver dag? Start slik at du klarer å gjennomføre det. Når du klarer å lage middag f.eks hver tredje dag uten problem så kan du øke til annenhver dag. Så blir du der til det ikke lenger et et problem og så øke til hver dag. Eller 5 av 7 dager i uken, f.eks.

Nå det har blitt en vane så kan du gå over til neste ting, f.eks trene, og sette opp tilsvarende plan der.

Jeg irriterer vettet av meg over denne begrensede ressursen. 
Når vet man om man har sterk viljestyrke egentlig? 
For meg er den aldri bra nok skjønner du. 

UtakknemligDiva skrev (Akkurat nå):

Jeg irriterer vettet av meg over denne begrensede ressursen. 
Når vet man om man har sterk viljestyrke egentlig? 
For meg er den aldri bra nok skjønner du. 

Vel, det er nå sånn det er. Det å irritere deg over det er totalt bortkastet og vil bare slite deg ut for absolutt ingenting.

Da er det mer konstruktivt å bruke andre måter for å få til det man vil.

UtakknemligDiva
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Vel, det er nå sånn det er. Det å irritere deg over det er totalt bortkastet og vil bare slite deg ut for absolutt ingenting.

Da er det mer konstruktivt å bruke andre måter for å få til det man vil.

Men hvordan måler man viljestyrke?

Jeg har holdt på med ting til jeg har besvimt (skole, jobbe, være sosial). Gikk plutselig rett i bakken. 

UtakknemligDiva skrev (Akkurat nå):

Men hvordan måler man viljestyrke?

Jeg har holdt på med ting til jeg har besvimt (skole, jobbe, være sosial). Gikk plutselig rett i bakken. 

Du måler den ved å bruke den til du ikke har mer igjen. Men forstår ikke hva du skal oppnå med det, annet enn å irritere deg over at den tar slutt. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...