Gå til innhold

Innkalling første gang DPS

Anbefalte innlegg

Jeg skal på DPS i Oslo denne uken, og kjenner at jeg gruer meg litt. Hva nøyaktig jeg gruer meg til er vanskelig å si.

Til dere som har erfaring med ulike DPS, hva kan jeg forvente mtp. første oppmøtet? Regner med at det er en form for kartlegging for om det er behov for at jeg fortsetter der? Eller tenker jeg feil?

Er det noe jeg behøver å forberede meg til?

Setter pris på alle svar☺️

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475408-innkalling-f%C3%B8rste-gang-dps/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får bare ta den timen for kartlegging, men jeg tenker at du har virksom behandling allerede og at det kanskje ikke er så mye vits i å blande «flere kokker og mer søl» inn i det nå? 

Jeg har ingen erfaring med DPS - jeg har brukt helseforsikring - men jeg forstår at kompetansen kan variere en del. Jeg hadde ikke følt meg forpliktet til å gå dit på fast basis.

ISW skrev (15 minutter siden):

Du får bare ta den timen for kartlegging, men jeg tenker at du har virksom behandling allerede og at det kanskje ikke er så mye vits i å blande «flere kokker og mer søl» inn i det nå? 

Jeg har ingen erfaring med DPS - jeg har brukt helseforsikring - men jeg forstår at kompetansen kan variere en del. Jeg hadde ikke følt meg forpliktet til å gå dit på fast basis.

Takk for svar🌹 Det er også i tillegg at jeg ikke vil oppta plass når jeg ser så mange som har det mye verre enn meg og som venter på akutt hjelp.

Ønsker også kanskje å opprette en slags kriseplan dersom jeg skulle bli så dårlig igjen. Få mer kunnskap om hvor jeg kan henvende meg. Min helseforsikring dekket dessverre ikke psykiatrisk behandling og vanlig helsetjeneste kom til kort. Brukte mer enn tre å på å finne riktig behandling, jeg måtte til privat psykiater.  

Trinity80 skrev (6 minutter siden):

Takk for svar🌹 Det er også i tillegg at jeg ikke vil oppta plass når jeg ser så mange som har det mye verre enn meg og som venter på akutt hjelp.

Ønsker også kanskje å opprette en slags kriseplan dersom jeg skulle bli så dårlig igjen. Få mer kunnskap om hvor jeg kan henvende meg. Min helseforsikring dekket dessverre ikke psykiatrisk behandling og vanlig helsetjeneste kom til kort. Brukte mer enn tre å på å finne riktig behandling, jeg måtte til privat psykiater.  

Akkurat det første synes jeg ikke du trenger å tenke på, for det er helsevesenets jobb å gjøre de prioriteringene. 

Jeg tror at så lenge du ikke autoseponerer medisiner, så blir du ikke så dårlig igjen. Du må gjerne ha en kriseplan hvis du finner trygghet i det, men selv tenker jeg i alle fall at blir jeg dårlig, så er det hjelp å få hos fastlegen, og spesialist er bare en henvisning unna. 

ISW skrev (10 minutter siden):

Akkurat det første synes jeg ikke du trenger å tenke på, for det er helsevesenets jobb å gjøre de prioriteringene. 

Jeg tror at så lenge du ikke autoseponerer medisiner, så blir du ikke så dårlig igjen. Du må gjerne ha en kriseplan hvis du finner trygghet i det, men selv tenker jeg i alle fall at blir jeg dårlig, så er det hjelp å få hos fastlegen, og spesialist er bare en henvisning unna. 

Nei jeg har stor respekt for medisiner og tar alltid dose anbefalt av fastlegen, selv om det har vært prøving og feiling.

Ja godt å vite, at jeg kan bare la de gjøre det de anser som riktig. Grue seg har man ikke vondt av☺️

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...