Gå til innhold

Å tvinge seg selv til å gjøre ting - mulig å finne glede i det etterhvert?

Anbefalte innlegg

Jeg er ELENDIG til å holde orden i leiligheten, støvsuge, vaske opp, vaske klær og alt det som hører med. Jeg er også elendig til å ta vare på meg selv som å lage middag, spise regelmessig og sunt, trene osv. Jeg har i dag begynt å tvinge meg til å gjøre disse tingene mer regelmessig, altså litt hver dag, i stedet for å gjøre det i ett hastverk fordi jeg MÅ. Jeg forsøker gjøre det mindre kjedelig med å høre på musikk, lydbok eller podcast, men fortsatt ganske kjedelig, men det er vel sånn for de fleste?

Men det jeg lurer på er om det er mulig å finne glede i det etterhvert? At man lærer seg å like det?

Anonymkode: e36e1...c5f

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om du akkurat finner glede i å utføre de oppgavene, men du kan absolutt og mest sannsynlig også, finne såpass glede i resultatet at du blir mer motivert. 

Og så er det ikke akkurat sånn at vi må gjøre alt med så stor glede. Noe må vi gjøre uansett, og det føles ihvertfall godt å ha litt disiplin! 

Kashmir skrev (5 timer siden):

Jeg vet ikke om du akkurat finner glede i å utføre de oppgavene, men du kan absolutt og mest sannsynlig også, finne såpass glede i resultatet at du blir mer motivert. 

Og så er det ikke akkurat sånn at vi må gjøre alt med så stor glede. Noe må vi gjøre uansett, og det føles ihvertfall godt å ha litt disiplin! 

Veldig godt poeng. Jeg vil jo gjerne bli mer fit og få en kropp jeg er fornøyd med feks. og da er det jo fint om jeg hadde klart å holde fokuset på at det er målet de gangene jeg føler på at jeg ikke gidder trene. Jeg har bare ikke trent lenge nok til å merke resultater før, men har troen på om jeg bare klarer det så vil jeg bli mer motivert.

Det er helt sant!

Anonymkode: e36e1...c5f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...