Gå til innhold

Hele regjeringen bor på vestkanten, men er det egentlig et problem?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Påfallende, men ikke overraskende.

Det er flauere når røde broilere later som de er arbeidsfolk med østkantsdialekt. Da får de heler være seg selv.

Jeg er mer opptatt av politikken enn sånne symbol-ting. 

Drømmeautomat
kupton skrev (14 timer siden):

Det jeg ser som det største problem er at vår regjering er den lavest utdannede i Europa. Det merkes. 

Ikke bare Europa, men verden faktisk. https://khrono.no/norske-ministre-er-de-lavest-utdannete-i-verden/814485

kupton skrev (15 timer siden):

Det jeg ser som det største problem er at vår regjering er den lavest utdannede i Europa. Det merkes. 

Lavest utdannede i verden faktisk?

Men: - Ideen om at politikken skal representere det brede lag av befolkningen står sterkt. Den politiske kulturen er ikke som i en del andre land, der en elite i stedet har dominert politikken, sier Nyrup til Khrono.

https://khrono.no/norske-ministre-er-de-lavest-utdannete-i-verden/814485

Anonymkode: 9dbc1...bad

Annonse

Jeg syns det var litt morsomt at det merkes at de har lavest utdanning, men jeg lurer på om det ligger i den såkalte norske folkesjela å ikke respektere staus- uavhengig om det er høy  utdannelse eller annet. Blir ikke heller folk mer utsatt for både forakt og spark da? 

Norsk kultur er bygd opp av bønder og fiskere. Jordnære og nøkterne, med hardt slit ofte og lite kultur for annen fest enn rølpefyll i helger. Det kunne jo være mer et depressivt tegn enn hygge i de fleste andre kulturer. 

Og ja, det er mye som har skjedd av utvikling, men det største komplimentet du kan få i Norge fremdeles, er å være "folkelig". Da får du også ofte respekt. Så hva ligger i "folkelig"? 

Artikkelen gir vel kamskje ett av flere svar...

Endret av Kashmir
kupton skrev (16 timer siden):

Jeg synes et minstekrav til en minister er at vedkommende skal ha en viss faglig kompetanse innen det området vedkommende er minister for. Av en eller annen grunn praktiseres dette stort sett for justisministere (de er som regel jurister), men nærmest ingen andre. 

Den definitivt største mangelen på kompetanse mener jeg vi i dag ser hos finansministeren. Av en eller annen absurd grunn tror han at han kan utøve rollen sin med kuleramme, "jovial" dialekt og ved å le bort ethvert ubehagelig spørsmål. Han er en forbanna klovn.

Endret av ISW

De burde lagt NRK til grorudalen slik Jan Bøhler kjempet for, men det var vel ikke fint nok for de gamle sossene. Det hadde virkelig vært et løft som monnet. Siden tomten som var ‘aktuell’ lå i ett av de mest innvandrerfylte områdene der Furuset, Haugenstua og Grorud møtes.

Anonymkode: 89ba9...258

Farsane skrev (10 minutter siden):

Hvordan merkes det.? De kommer da fra arbeiderklassen. 

Det merkes når Vedum regner ut at folk flest har fått bedre råd.

Politikere trenger kanskje ikke høy utdanning, men de bør kjenne sin begrensning og bruke rådgivere når det trengs.

Grendel skrev (27 minutter siden):

Det merkes når Vedum regner ut at folk flest har fått bedre råd.

Politikere trenger kanskje ikke høy utdanning, men de bør kjenne sin begrensning og bruke rådgivere når det trengs.

Jeg ser ikke spesielt respekt for utdannelse på dol. Harselering med doktorgrad f.eks.  Stor respekt for penger.

Annonse

Farsane skrev (3 timer siden):

Jeg ser ikke spesielt respekt for utdannelse på dol. Harselering med doktorgrad f.eks.  Stor respekt for penger.

Har ikke jeg lagt merke til.

Anonymkode: 9dbc1...bad

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...