GÃ¥ til innhold

Selvmordstanker som bivirkning av medisiner 🤔

Anbefalte innlegg

Leste en artikkel på VG nå, om de ulike slankemedisinene på markedet. Der nevner de selvmordstanker eller tanker om selvskading som en mulig bivirkning (at det forskes på). 

Hva i all verden er linken der? Jeg kan på en måte forstå når det står på lista over bivirkninger av AD - da vil jo personen i utgangspunktet streve med noe psykisk som kan bli forverret i oppstart. Men selvmordstanker som en bivirkning på samme «måten» som kvalme eller økt svetting, det forstår jeg ikke helt. Ut av det blå? 🤔 

Noen som vet?

(Nå angår verken slankemedisiner eller selvmordstanker meg personlig, men jeg ble veldig nysgjerrig..)

Anonymkode: b5776...179

Fortsetter under...

Med Mysimba skjønner jeg det, for det er egentlig Wellbutrin + et antiopioid. Noen få blir mer deprimerte av det. 

Xenical er det vel ingen som bruker lengre da effekten er minimal og konsekvensen er at du driter ut 30% av fettet du spiser. Den absorberes ikke og virker lokalt i tarmen. Den gir ingen selvmordstanker foruten at jeg godt kan forstå at livskvaliteten svekkes av det som skjer under toalettbesøkene.

De andre er diabetesmedisiner. Nei, jeg tror ikke en helt frisk person setter en slik sprøyte og gir opp livet. Men det er mulig at noen ytterst få blir fortvilte av å ikke få den stimuli som usunn mat representerer, opplever hypoglykemi, osv - og får reaksjoner på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pÃ¥ siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...