GĂ„ til innhold

Selvmordstanker som bivirkning av medisiner đŸ€”

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en artikkel pÄ VG nÄ, om de ulike slankemedisinene pÄ markedet. Der nevner de selvmordstanker eller tanker om selvskading som en mulig bivirkning (at det forskes pÄ). 

Hva i all verden er linken der? Jeg kan pĂ„ en mĂ„te forstĂ„ nĂ„r det stĂ„r pĂ„ lista over bivirkninger av AD - da vil jo personen i utgangspunktet streve med noe psykisk som kan bli forverret i oppstart. Men selvmordstanker som en bivirkning pĂ„ samme «mĂ„ten» som kvalme eller Ăžkt svetting, det forstĂ„r jeg ikke helt. Ut av det blĂ„? đŸ€”Â 

Noen som vet?

(NÄ angÄr verken slankemedisiner eller selvmordstanker meg personlig, men jeg ble veldig nysgjerrig..)

Anonymkode: b5776...179

Videoannonse
Annonse
Skrevet

(Dobbelpost, mobilen hang seg opp..)

@Admin kan du slette den ene 😬

Anonymkode: b5776...179

Skrevet

Med Mysimba skjÞnner jeg det, for det er egentlig Wellbutrin + et antiopioid. Noen fÄ blir mer deprimerte av det. 

Xenical er det vel ingen som bruker lengre da effekten er minimal og konsekvensen er at du driter ut 30% av fettet du spiser. Den absorberes ikke og virker lokalt i tarmen. Den gir ingen selvmordstanker foruten at jeg godt kan forstÄ at livskvaliteten svekkes av det som skjer under toalettbesÞkene.

De andre er diabetesmedisiner. Nei, jeg tror ikke en helt frisk person setter en slik sprÞyte og gir opp livet. Men det er mulig at noen ytterst fÄ blir fortvilte av Ä ikke fÄ den stimuli som usunn mat representerer, opplever hypoglykemi, osv - og fÄr reaksjoner pÄ det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...